TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • supra den nye "cosworthen"

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #156837  av SupraN/A
 
Ninjamannen78 skrev:
SupraN/A skrev:Tsss.. syns dokk ska være gla for at dem som har løst på Supra kjøpe d, uansett om d e RHD eller LHD.

RHD RULES :P :P
Nei, hadde faktisk sett at JDM bilene holdt seg der de hører hjemme.
Jojo men vær sin smak, men dokk må jo bare innse at JDM Supra vill d bli bare flere å flere av etterkwært som folk finner ut at d lønne seg prismæssi :lol: :lol:

 #156994  av NAGIK-RACING
 
arctic_celi skrev:
NAGIK-RACING skrev: i fjord hadde jeg 3 motorhavari knuste4 differ og 2 girkasser +et sett stikkakseler+1 mellomaksel+5 turboer+drog skjev hele bakhjuls stillingen++++++ :cry:
Hehehe... uff... sorry... var ikke meningen å le... hørtes plagsomt ut gitt!!
Nei er det noe Japanere kan... så er det å lage solide biler :)

(hadde VW GOLF i to år.... så vannvittig mye små dritt feil...og ikke begynn å snakk om det merkeverkstedet... fy f#%n.. arg..)

Lykke til med bilen din da!
har 3 golfer selv så jeg vet hva du snakker om har vært jævlig plaget med små dritt feil. med disse og

 #157182  av Tore
 
Ninjamannen78 skrev:
Det finnes faktisk LHD Supra med manuell, selv om min ikke var det. og en JDM bil bør være 200K billigere enn tilsvarende LHD bil. Raskere spool up? Hva har du røyka? Har ikke drive ins eller bomringer her oppe så det driter jeg i uansett. Jeg hadde full historik på min bil, har pratet med første og eneste eier før meg, jeg har komplett servicehefte og instruksjonsbok på et språk jeg forstår. Prøv å finn en tilsvarende JDM bil. For meg var det verdt hver eneste krone.
Har nok ikke røyka en dritt, JDM kommer med keramiske turboer, noe som gjør at de er lettere - noe som igjen gjør at de spooler raskere opp. Men de tåler ikke like mye trykk som de europeiske. Det er da allmen kunnskap!

Og papirene på min bil er kommet, er FAKTISK komplett servicehefte, og servicebok på engelsk...jeg har riktignok ikke pratet med forrige (og eneste) eier, men han har gitt en del info via selger i japan om bilen og hvordan den er brukt osv, noe som holder i lange baner for meg.

 #157184  av Ninjamannen78
 
De keramiske turboene på JDM biler er skikkeli crap, BPU gir ikke 400hk engang. :roll: Har aldri at de spooler raskere opp. Er jo ikke akkurat mye turbolag på en LHD Supra heller da. JDM Bilene har også andre kammer, MAP sensor i stedet for MAF, og svakere bremser +++ Det skiller faktisk et halvt sekund på 402m mellom JDM og USA/Euro modeller. Ingen tvil om at JDM bilene står lavest på rangstigen for min del. Og når alle har råd til de er det jo ikke no moro lenger.

 #157231  av NAGIK-RACING
 
det er kun innsugskammen som er forskjellig
keramiske turboer suger ja.men holder til 420-430hk
store bremser har jeg, prod.des 95.
det som er den største nedturen er at det ikke er std.med diffbrems på jdm na.og auto.
også bemerker du at jdm har map isteden for maf ha ha ha
hvorfor bruker di vpc kontroller for og skifte til map.for at det er dårligere ???
på en helt std.bil er det nok fordelaktig med maf sensor pga.større nøyaktighet.men med en gang du skal begynne å dra ut litt hk så er den std.maf sensoren en plombe i systemet.til og med på bpu+ oppsett.
mens en map sensor sensor har 0 flow resistance på systemet da den kun ligger og føler på trykk forandringer.

men for min del spiller det ingen rolle siden jeg skal skifte kammer..turbo.innsug gassjeld.ic.hele fuel systemet ,dyser rail rør slanger pumper etc.diff fra 6 trins manuel.th400 kasse (etter jeg har knekt den org.)mellomaksel.
og om dem går så veldig mye dårligere en euro utgaven med bpu er meg klinkende likgyldig siden jeg har spart 100k på bilen,
som jeg skal trimme for.og 100k i trim på en supra blir litt hk av det.skulle man tro :D

vi kan jo møtes på gardemoen for 402m test når min bil har kostet meg like mye som din har kostet deg så får vi se hvem som kommer best ut av det :twisted:
Sist redigert av NAGIK-RACING den 20 feb 2006 16:04, redigert 1 gang totalt.

 #157233  av NAGIK-RACING
 
by the way
supraen min er ganske strøken ikke noe rust.skader i interiør detaljer.motoren går som en klokke.km stand på 117000km.kompakt understell.ikke noe problem med turbo sjaltinge.aldri vært trimmet, ikke engang eksos og luftfilter er montert.
og jeg ga bare 98000nkr mm. for bilen.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

 #157286  av Ninjamannen78
 
:roll:

 #157288  av @lpher
 
Tore skrev:
Og papirene på min bil er kommet, er FAKTISK komplett servicehefte, og servicebok på engelsk...jeg har riktignok ikke pratet med forrige (og eneste) eier, men han har gitt en del info via selger i japan om bilen og hvordan den er brukt osv, noe som holder i lange baner for meg.
Bra! :) Men det er såvidt jeg forstår av uk-gutta ikke spesielt vanlig...dessverre :)

 #157289  av @lpher
 
NAGIK-RACING skrev: keramiske turboer suger ja.men holder til 420-430hk
Mjo....men da er du rett ved stupet til at ting begynner å ta kvelden :D Dysene, turboene og bensinpumpa er...etter hva jeg forstå..HELT på kanten da...so.at your own risk :)
NAGIK-RACING skrev: store bremser har jeg, prod.des 95.
Bra! :) Er vel august 95 som er fom datoen vel? :)
NAGIK-RACING skrev: det som er den største nedturen er at det ikke er std.med diffbrems på jdm na.og auto.
Hmm...oki...det kan jeg forstå...
NAGIK-RACING skrev: vi kan jo møtes på gardemoen for 402m test når min bil har kostet meg like mye som din har kostet deg så får vi se hvem som kommer best ut av det :twisted:
:D Ro ned testosteronet nå da :D

 #157291  av @lpher
 
NAGIK-RACING skrev:by the way
supraen min er ganske strøken ikke noe rust.skader i interiør detaljer.motoren går som en klokke.km stand på 117000km.kompakt understell.ikke noe problem med turbo sjaltinge.aldri vært trimmet, ikke engang eksos og luftfilter er montert.
og jeg ga bare 98000nkr mm. for bilen.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Har sagt det før...og jeg kan godt si det igjen jeg :) Bilen din ser ut til å være en sjeldent godt holdt eksemplar...og det blant "mye rart" som blir importert fra japan for tia :wink:

 #157388  av Tore
 
@lpher skrev:...og det blant "mye rart" som blir importert fra japan for tia :wink:
...jupp, er vel der problemet egentlig ligger, større marked = mere humbug! Vi (heldige eiere) kommer vel alltid til å ha våre egne meninger om JDM/Eurospec, Manuell/Automat TT/NA osv osv, men la oss nå bare drite i det og hygge oss med det vi har :!: :?: :!: Hver sin smak, hver sin bankkonto :wink:

 #157464  av @lpher
 
Tore skrev: ...jupp, er vel der problemet egentlig ligger, større marked = mere humbug!
Kan tenkes det ja :)
Tore skrev: Vi (heldige eiere) kommer vel alltid til å ha våre egne meninger om JDM/Eurospec, Manuell/Automat TT/NA osv osv, men la oss nå bare drite i det og hygge oss med det vi har :!: :?: :!: Hver sin smak, hver sin bankkonto :wink:
True :) Har til tider vært ganske hett inne på det engelske supra-forumet også angående JDM vs UK-spec :) Naturlig nok kanskje...da alle biler der selvfølgelig er RHD. :) JDM er generellt litt billigere...muligens grunnet tilgangen...og utvalg.

Men...forsikringselskapene der borte har utnyttet situasjonen..og har helt syke priser på forsikring av JDM-imports. Noe som igjen gjør at yngre kjøpere "må ha tak i" en UK-spec utgave for i det hele tatt å få forsikret den. Its a dog eat dog world :wink:

 #157518  av sapphire
 
lykke til med forbikjøring av trailer,buss ect... når du sitt på høgre side å kjører :P ikke sikkert bilen blir så gammel da :twisted:

 #157529  av @lpher
 
sapphire skrev:lykke til med forbikjøring av trailer,buss ect... når du sitt på høgre side å kjører :P ikke sikkert bilen blir så gammel da :twisted:
Din terglus! :mrgreen:

 #157551  av sindrejl
 
sapphire skrev:lykke til med forbikjøring av trailer,buss ect... når du sitt på høgre side å kjører :P ikke sikkert bilen blir så gammel da :twisted:
har selv ikke kjørt med rattet på gal side, men det er overhode ikke så ille som alle tror det er.. vel de som har prøvd med rattet på "feil" side sier iallefall det.. samtlige av dem .. men er ikke så vanskelig å se forbi på høyre side heller da ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8