TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • supra den nye "cosworthen"

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #159303  av Ninjamannen78
 
Rayho skrev:Poenget mitt er at det ikke hjelper om det er LHD eller RHD når det gjelder det faktum at det er blitt den ungdomsbilen alle vil ha. Men som du sier, ikke alle har råd til den. Sånn var det også med Cosworthen når jeg var 18år. Ingen 18-19 åringer som hadde den, men det var den kjærra alle ville ha. Det "stemplet" har den nok fått, å da har det ingenting å si om hvilken side du sitter å ratter på. Men for all del, det er jo en potent bil, og nettopp det som gjør den populær for yngre sjåfører nå som prisene er akseptabel. For noen år siden hadde jeg lyst på en sjøl, men da var den for dyr fordi JHM import ikke hadde strartet enda. Da var det også en sjelden bil.
Skjønner godt at folk heller kjøper en RHD og bruker 150.000kr på trim. Tror nok man glemmer lett da hvilken side man sitter på. Tror nok de som kjører LHD hadde blitt kurert om de hadde kjørt en 6-700hk RHD som hadde kosta det samme som sin standardbil (Euro).
Kjenner du mange 18-19 åringer med 6-700hk Supra??????

 #159311  av sindrejl
 
Ninjamannen78 skrev: Kjenner du mange 18-19 åringer med 6-700hk Supra??????
lurere jeg også på.. og hvor mange 18-19åringer kjøper egentlig bil til 250.000 og har råd til å legge i 150.000 for å style og tune?? :P Fleste har overhode ikke råd til bil i det hele tatt, men men

 #159350  av arctic_celi
 
sindrejl skrev:
Ninjamannen78 skrev: Kjenner du mange 18-19 åringer med 6-700hk Supra??????
lurere jeg også på.. og hvor mange 18-19åringer kjøper egentlig bil til 250.000 og har råd til å legge i 150.000 for å style og tune?? :P Fleste har overhode ikke råd til bil i det hele tatt, men men
Ja.. ikke sant??!? De som har en slik bil i 18-19års alderen må får pengene fra helt andre steder en der jeg får mine penger hvertfall.
Ingen normal unge har klart å tjene opp 250 000kr - 400 000kr av seg selv uten hjelp fra bedriftsleder pappa.. (eller mamma for den sags skyld.. vi er jo likestilte i dette forumet :lol: )

 #159367  av sindrejl
 
da jeg var 19år klarte jeg akkurat såvidt å karre sammen nok penger til en 86' celica ;)

 #159368  av lexusmann
 
Fikk meg ikke egen bil før jeg var 20, jeg...dette pga jeg hadde vært 1 år i militæret...så min første bil ble en 87 corolla e9...tror jeg betalte 60-65k for den på lærlingelønn..dette var på sommeren i '95...

 #159370  av maxgets
 
Når jeg var 17 kjøpte jeg meg st205 =)
Nå er jeg 18 og har kjøpt leilighet og mr2 gti

 #159373  av lexusmann
 
Hmm...155 hester da jeg var 18...hadde ikke gått godt, i allefall ikke 200 hester... :Kjørte rundt i Indre Troms i Gelendewagen 240 (uten turbo jeeeesp) i de tidene...
Edit: beklager, hvis noen syns dette ble offtopic, men..
Sist redigert av lexusmann den 04 mar 2006 11:45, redigert 1 gang totalt.

 #159375  av mr.ourom
 
Tror ikke det blir så mange rhd supra å se etter veien med det første fordi mange i denne kjøpegruppa handler vel bil litt over budsjett.
Det virker ikke som det er noe tema å få registrert bilen med det første.
For det andre så må du ut med 200k+ hvis du skal få en stabil 700hk supra.Bilen må først godkjennes original hos tilsynet for så å bygges om.
Du er vel spesiellt heldig økonomisk hvis du kan skaffe 250k til bil hvis du er 18-20år gammel.Starta med en gammel mazda til 20k som min første bil jeg og jobba som faen for å få bygd meg opp til det jeg har idag.
Bare ikke start noe usaklig diskusjon(krangling)rundt dette emnet.
Det blir for dumt.Er moro at en bil er populær da :D

 #159492  av spkstrp
 
mr.ourom skrev:Er moro at en bil er populær da :D
enig i den. Tror aldri supra blir noe "cosworth", av den enkle grunn at en supra er fin, det er ikke en cosworth (vell min mening i alle fall.. )

 #159540  av andre 1
 
Det er nå iallefall en sjeldenhet med supra her i sør !!! har ikke sett en eneste supra i kristiansand , men det blir det en endring på i løpet av sommeren !!!!!

 #159653  av Rayho
 
Ninjamannen78 skrev:
Rayho skrev:Poenget mitt er at det ikke hjelper om det er LHD eller RHD når det gjelder det faktum at det er blitt den ungdomsbilen alle vil ha. Men som du sier, ikke alle har råd til den. Sånn var det også med Cosworthen når jeg var 18år. Ingen 18-19 åringer som hadde den, men det var den kjærra alle ville ha. Det "stemplet" har den nok fått, å da har det ingenting å si om hvilken side du sitter å ratter på. Men for all del, det er jo en potent bil, og nettopp det som gjør den populær for yngre sjåfører nå som prisene er akseptabel. For noen år siden hadde jeg lyst på en sjøl, men da var den for dyr fordi JHM import ikke hadde strartet enda. Da var det også en sjelden bil.
Skjønner godt at folk heller kjøper en RHD og bruker 150.000kr på trim. Tror nok man glemmer lett da hvilken side man sitter på. Tror nok de som kjører LHD hadde blitt kurert om de hadde kjørt en 6-700hk RHD som hadde kosta det samme som sin standardbil (Euro).
Kjenner du mange 18-19 åringer med 6-700hk Supra??????
Nei. Må i såfall være noen mammagutter. HEHE.
I mine øyne er det ikke bare 18-19åringer som er ungdom, men det er jo et definisjonsspørsmål. Synes ettparogtyve åringer (la oss si opptil 25) er i samme gruppa. Og der er det en god del med RHD supra. Har forøvrig aldri sagt at det finns mange 18-19åringer med Supra på 6-700hk. (kan du lese). Prøver igjen, å kanskje du vet om noen som kan hjelpe deg å oversette. Siterer mitt utsagn her; "Skjønner godt at folk heller kjøper en RHD og bruker 150.000kr på trim. Tror nok man glemmer lett da hvilken side man sitter på. Tror nok de som kjører LHD hadde blitt kurert om de hadde kjørt en 6-700hk RHD som hadde kosta det samme som sin standardbil (Euro)." Dette var en kommetar på det som noen har klart å diskutere off topic og ikke om det er blitt den nye cosworthen, noe jeg forøvrig fortsatt står på uansett hva dere som har eller har hatt supra sier. Er min mening, å andre kan selvfølgelig mene noe helt annet. Er jo et diskusjonsforum. Når cosworthen virkelig blei populær her i landet kostet den ca som en JDM, òg ja det var faktisk endel ungdom på 20-24år som tok seg lån over hodet og kjøpte cossie, mens de fleste andre bare hadde lyst, men ikke råd. Etter dette begynte det å balle på seg etterhvert, å fler og fler ungdom skaffa seg en. Det er på dette stadiet jeg mener Supra er i ferd med å komme. Er fortsatt ganske sjelden. Men for all del, som jeg sier er jo en ganske potent bil, å skjønner at den er blitt populær. :lol:

@lpher:
Skal kjøpe leilighet/hus og flytte pluss har ei hytte som trengs oppussing, å ønsket ikke billån, så kjøpte meg en 2003 Smart Roadster Coupe. 180.000kr var det jeg klarte å hoste opp kontant. Ville ha noe som er billig å forsikre, som går greit og bruker lite bensin, så falt valget på denne. Ville ha noe forholdsvis nytt også. 115hk på 750kg funker helt ok. Sitter fantastisk på veien. Da jeg bor og jobber i byen ikke har barn og kjører 4000km i året passer dette best for meg. Har hatt biler før som har kosta mer enn de smaker (i trim og et par ras) for meg som kjører så lite. Ble litt lei.

 #160201  av NAGIK-RACING
 
når jeg var 19 år (11år siden)så kjøpte jeg meg min første cosworth 86mod vingebil.
kostet 150 000kr + 40 000kr i motoroverhaling/trim :(
den ble ikke engang ferdigt innkjørt før min daværende kjerring ved at uheld dro den sidelengst forbi/inni draget på en semi trailer..
og knuste bilen :evil:

 #160260  av dca
 
tror kanskje om et par år eller no at supra kan bli litt "vanlig"!
penger er jo egentlig ikke no problem lenger! banken har jo nok!

jobber sammen med en som er 18 år og lærling...har hatt en 2005 avensis...har nå en saab 9-3 vector! begge biler til over 300000!
er selv 22 og er lærling,dessverre litt for mye skolegang :)! er ikke å legge skjul på at banken eier litt av bilen!

så det med penger er ikke problemet!

men klart, å holde en 600hk supra igang blir vel kanskje dyrti lengden!!

 #160299  av arctic_celi
 
dca skrev: jobber sammen med en som er 18 år og lærling...har hatt en 2005 avensis...har nå en saab 9-3 vector! begge biler til over 300000!
er selv 22 og er lærling,dessverre litt for mye skolegang :)
Ja, enten så får han penger fra helt andre steder en hardt arbeid eller så lever han over evne.
Det er desverre en "tendes for tiden" at folk gjør akkurat det... blir fristet å låne 200 000 uten sikkerhet...
bruker mastercard og andre kredittkort som det aldri trengs å betales tilbake. (kredittkort rentene er jo fra en helt annen verden)
Kjenner alt for mange som har myyyyye kredittgjeld...

Virker som at de ikke tenker på at disse lånte pengene gjør deg til en slags slave... (alt man gjør er for å få betalt rentene og avdragene.. som nesten aldri går ned)

Gleder meg til september jeg ;) da er bilen 100% min og jeg kan bruke hele min lønn på akkurat det som passer meg :D

 #160460  av dca
 
arctic_celi skrev:
dca skrev: jobber sammen med en som er 18 år og lærling...har hatt en 2005 avensis...har nå en saab 9-3 vector! begge biler til over 300000!
er selv 22 og er lærling,dessverre litt for mye skolegang :)
Ja, enten så får han penger fra helt andre steder en hardt arbeid eller så lever han over evne.
Det er desverre en "tendes for tiden" at folk gjør akkurat det... blir fristet å låne 200 000 uten sikkerhet...
bruker mastercard og andre kredittkort som det aldri trengs å betales tilbake. (kredittkort rentene er jo fra en helt annen verden)
Kjenner alt for mange som har myyyyye kredittgjeld...
han sliter ikke med økonomien akkurat! kan ikke si jeg gjør heller...litt nå da kanskje som jeg har handla felger til nesten 30k...men ikke sant han får kanskje litt hjelp av foreldrene+ at han i likhet med meg er oppvokst med å arbeide hjemme på gård og sånt og tjene litt penger..og ingen av oss lever over evne! untatt sent på lørdagskvelder...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8