TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • supra den nye "cosworthen"

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #160461  av chris
 
Nå orka jeg ikke lese gjennom hele denne tråden, men jeg synes nå personlig at det er altfor mange av disse bilene uten skilter.. greit at noen brukes til banekjøring, men...

 #160481  av dca
 
chris skrev:Nå orka jeg ikke lese gjennom hele denne tråden, men jeg synes nå personlig at det er altfor mange av disse bilene uten skilter.. greit at noen brukes til banekjøring, men...
veldig enig!

 #160540  av NAGIK-RACING
 
chris skrev:Nå orka jeg ikke lese gjennom hele denne tråden, men jeg synes nå personlig at det er altfor mange av disse bilene uten skilter.. greit at noen brukes til banekjøring, men...
enig i den ja

 #160577  av Christian
 
Om supra skulle få problemer er nok 200sx uansett i overtall ja.....for ikke å snakke om mr2 sw20....
Lurte jo på å selge min for en tid siden nettopp derfor, endte med at jeg beholdt bilen og grisekjører den i stedet for :lol: Litt stell de neste mnd nå, så er den klar for de fleste andre biler, inkl. supra :wink:

 #160654  av 2fastgt4
 
vel...hvis drømmen er SUPRA og man vil bruke penger på å trimme den og ha det jævlig gøy på bane og alternativet er å IKKE ha en så HADDE jeg jeg kjøpt en uten avgifter og BRUKT den og hatt det GØY.

så kan man ha en "billig" bil med skilter på si.

tror det er mange her som vil ha porsche selv om det finnes noen tusen av dem i landet her.

og det er ikke så mange supraer her i landet bare fordi man har sett 20 forkjellige av dem og kanskje kjenner en eller to som har det.

kan innrømme at dem har mistet litt av den mystiske spenningen dem hadde for 7 år siden da de fleste av oss var tennåringer som bare sikkla og ikke hadde råd pga norske avgifter.
Derfor må jeg si at jeg fortsatt smiler når jeg ser en heldig jævel som har klart å samle gryn til en slik fantastisk guttedrøm som det fortsatt er for de fleste av oss.

har selv kjøpt meg guttedrømmen min en GT4 som jeg har hatt i 5år den er forøvrig til salgs men faktum er at jeg sitter å krysser fingra får at ingen dukker opp med penger :D

ps har ikke lest alle innleggene men en supra er uansett antall og med eller uten skilter mange klasser over en vilken som helst cosworth innkludert hafsengen sin.
Grunnen til at jeg mener det er fordi at en cosworth er en trimma
person bil og kan aldri bli en sportsbil som supra er allerede rett fra fabrikk.

når det er sagt så synes jeg cosworth er rått :D

 #160790  av elino
 
For mange Supraer i Norge???
Svaret er nei....overrasket?
I 1998 så jeg min første Supra hos Krogh bilsalg i Oslo, siden den gang har hjertet dunket litt ekstra ved synet av en. Den gang var den altfor dyr for oss (billig tross alt 450K). Men drømmen gikk i oppfyllelse i 2002 da vi ble stolte eiere av en Supra :D De siste par åra har bilen blitt mindre og mindre praktisk til hverdagsbruk, så jeg bestemte meg for å kjøpe min egen supra konebil :D Gubben stilte seg straks litt skeptisk og prøvde å overtale meg til noe annet....men jeg sto på mitt....heldigvis :D
Resten kan leses i viss annen post :wink:
Vi har ikke bilen for at den er sjelden, men fasinasjonen over bilens utseende, ytelse, driftsikkerhet, potensialet og kjøreglede +++ klart at den har vært/er sjelden har jo gjort den får litt ekstra oppmerksomhet...men jeg kan overhode ikke se noe negativt i at den er blitt så populær.

Synes ikke bilen "taper seg" eller fortjener å bli sammenlignet med en Cosworth som den er blitt her... Cosworth er tross alt mer en rallybil.
For all del Cosworth er rå bil :twisted: Vær glad for mangfoldet i bilmiljøet i Norge og alle entusiastene som får frem det beste i hvert merke om det er Supra, Cosworth, 200 SX eller andre merker :wink:

Har lest akkurat det samme i andre forum og jeg blir like irritert hver gang.... Jeg gleder meg vilt til ACR hvor vi blir ihvertfall 7 MKIV kanskje fler og kan overhode ikke se noe negativt i det.

Så serien med Hulk Hogan, hvor han og sønnen reiste på Suprameet i byen de bor i (tror dette var en ukentlig greie). Et drøss av MKIV hadde møtt opp...ville bare nevne dette for å understreke at Supraen er en spesiell bil uansett antall :twisted:

 #160827  av NAGIK-RACING
 
får jeg med meg ødegård og wrc så blir det 10 supraer. :D
hvor langt er det egentlig til acr.??

 #160876  av tojo
 
NAGIK-RACING skrev:får jeg med meg ødegård og wrc så blir det 10 supraer. :D
hvor langt er det egentlig til acr.??
Oslo - Mo i Rana ca. 970 km
Tromsø - Mo i Rana ca. 620 km
Bergen - Mo i Rana ca. 1140 km
Trondheim - Mo i Rana ca. 480 km
For mer info se: http://www.sommertreff.no/index.php?opt ... 5&Itemid=6

Bilde dette kan dere ikke gå glipp av!(Banen betegnes som den mest moderne i Nord-Europa og omtales internasjonalt som en etterlengtet nyskapning.)

 #160887  av elino
 
NAGIK-RACING skrev:får jeg med meg ødegård og wrc så blir det 10 supraer. :D
hvor langt er det egentlig til acr.??
Spørs hvor du kjører fra det :wink:

 #161688  av NAGIK-RACING
 
det blir 72mil fra molde da, og det er jo bare en rudskogen tur det for oss det

 #162140  av @lpher
 
Teller 8 mkIV Supras jeg....vi må da klare bedre enn det vel?! :D

17 Tore Pedersen Toyota Supra MkIV TT Tromsø Banekjøring
23 Cato Helgesen Toyota Supra Mkiv Elverum Banekjøring
49 Alf-Morten Engvik Toyota Supra TT Trondheim Banekjøring
65 Are Ourom Toyota Supra MKIV Elverum Banekjøring
86 Trond Maukdal Toyota Supra Narvik Banekjøring
91 Lars Ebeltoft Toyota Supra MKIV Vardø Banekjøring
244 Elin Ourom Toyota Supra MKIV NA Elverum Utstilling
280 Bjørnalf Børelv Toyota supra TT 1994 Bodø Banekjøring

Foresten....Elin? Utstilling? Whats that all about? Det er ikke Are som snakker nå vel? :D

 #162305  av elino
 
@lpher skrev:Foresten....Elin? Utstilling? Whats that all about? Det er ikke Are som snakker nå vel? :D
Nå kommer jeg til å høres ut som ei hysterisk "kjærring", men det som er at jeg kommer til å ha mer enn nok med å holde øynene på en viss rød Supra på banen :wink: Må innrømme at jeg fikk meg en støkk sist vi var på ACR og siden den gang har jeg voktet kjøringa hans med haukeøyne. Hjelper ikke at han skal kjøre Gatebil Extreme serien i år heller, men det må vel slippe litt etterhvert...kanskje det hjelper med en tur på ACR igjen :D

Men noen må jo ta bilder også vettu :D

 #162357  av @lpher
 
elino skrev: Nå kommer jeg til å høres ut som ei hysterisk "kjærring", men det som er at jeg kommer til å ha mer enn nok med å holde øynene på en viss rød Supra på banen :wink:
LOL :D Joa, du er inne på noe dær :D Kan vel være heldags jobb å følge med "Rudolph Blodstrupmoen" på bane? :D
elino skrev: Må innrømme at jeg fikk meg en støkk sist vi var på ACR og siden den gang har jeg voktet kjøringa hans med haukeøyne. Hjelper ikke at han skal kjøre Gatebil Extreme serien i år heller, men det må vel slippe litt etterhvert...
Forutsatt at Are holder seg PÅ banen...i fremtiden...så er det vel grunn til å tro at man kan venne seg til det :)
elino skrev: kanskje det hjelper med en tur på ACR igjen :D
Kænskje det! :D
elino skrev: Men noen må jo ta bilder også vettu :D
Når du nevner det så :D
 #434888  av Solkim
 
Supra er nok blitt en populær bil, men den er fortsatt såpass drøy pris på for de fleste av oss som skal eller vil ha skilt på de.
Men det er jo laget en del av disse bilene så de går jo ikke av moten med det første.
Og det er jo vel og bra.

Synes det er en tøff bil utseendemessig.
Og med en fin frontleppe og TRD vinge så føler jeg ikke bilen trenger så mye mere.

Men det er jo smakssak som alt annet det.
 #434900  av ArildM
 
Og her drar vi tilfeldigvis frem 7 års gamle tråder :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8