TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Originale mkIV felger - New lease on life?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #24587  av @lpher
 
For de av oss som bruker originalfelgene til vinterdekka (eller ikke har fått tak i andre felger enda)..så går det ann å gi originalfelgene en enkel liten makeover ved å skifte senterkoppene... ;-)

Har forhørt meg både her og der...og de skal passe... ;-)
So...im doing this mod...så snart råd er ;-)


@lpher
Vedlegg
Late model : 1997 - 2002
Late model : 1997 - 2002
ex01_svg.jpg (35.29 kiB) Vist 5995 ganger
Early type : 1993 - 1996
Early type : 1993 - 1996
Rockford Install 01 - Pic 051_web.jpg (56.14 kiB) Vist 5995 ganger

 #24588  av Mr2 Mk2
 
syns det ble en liten forbedring der,men ikke så mye da :wink:
 #24622  av Turbotrille
 
Det står en sånn ting på bakluken der @lf, kan ikke huske å ha sett den på din bil.

Bare si ifra om du blir lei av de få hintene mine om at du må få deg vinge, det er ikke sikkert det hjelper. :D :D :D
 #24647  av @lpher
 
Turbotrille skrev:Det står en sånn ting på bakluken der @lf, kan ikke huske å ha sett den på din bil.

Hva da på bakluka? ...bremselys? :mrgreen:


@lpher
 #24653  av chris
 
@lpher skrev:
Turbotrille skrev:Det står en sånn ting på bakluken der @lf, kan ikke huske å ha sett den på din bil.

Hva da på bakluka? ...bremselys? :mrgreen:


@lpher
:mrgreen:

 #24760  av CelicaTurbo
 
synes det så vesentlig bedre ut jeg med de senterkoppene jeg da :)

 #24765  av @lpher
 
My point exactly... ;-)

Lets face it....original felgene til Supran ser ut som Biltema kapsler på avstand... ;-) ..men med disse nye senterkoppene mener jeg de blir akkurat ett eller to hakk mindre kapsel aktig ;-)


@lpher

 #24776  av Ninjamannen78
 
Så bra ut det, hvor får du tak i de andre koppene?

 #24781  av @lpher
 
Ninjamannen78 skrev:Så bra ut det, hvor får du tak i de andre koppene?
Good question ;-)
Dette er en standard del på Supra nyere enn 96...og i og med at det er usikkert om det ble solgt noen 'late specs' i europa så er jeg ikke 100% sikker på om min/din lokale Toyota forhandler får tak i dem...men jeg skal sjekke der først ihvertfall ;-) ...MEN...om de ikke kan skaffe dem...så er delen fremdeles å skaffe fra en hvilken som helst Toyota forhandler i USA ;-)

...og av slike så er det vel Curt Aigner (of Supraforums.com fame) hos Helmhurst Toyota i Illinois som gir oss Supra eiere best priser ;-)

Har allerede sendt prisforespørsel til Curt just in case min lokale Toyota pusher ikke kan levere...ill let you know as soon as i get an answer from him ;-)

UPDATE:

I EPC'en kommer de opp som:
42603-14340 (x4 stk) 9607 -> ORNAMENT SUB-ASSY, WHEEL HUB JZA80, TYPE A


@lpher

 #25056  av @lpher
 
UPDATE:

Fikk mail fra Curt (igjen) om priser på dekslene...han er grundig you see ;-)

...og det er det delenummeret jeg presentert i posten ovenfor som er de korrekte ja...det finnes en variant som er forchomet også...men det vil ikke passe spesielt bra i mitt tilfelle ;-)

--------------------------------
Vel...her er hva Curt skrev:

Alf,

Part# 42603-14340, alloy wheel ctr cap, painted siver mkiv,list 36.47 cost 24.55 ea , in stock.

Thanks,

Curt

--------------------------------

Noe som i følge DNBs valutakalkulator blir 174,- pr.stk + frakt og mva.
Har også sendt forspørsel til Toyota Hell Bil, just in case det er en US-only del...så får vi se ;-)

@lpher

 #25079  av 2fast4u
 
@lpher skrev:UPDATE:


Part# 42603-14340, alloy wheel ctr cap, painted siver mkiv,list 36.47 cost 24.55 ea , in stock.

Thanks,

Curt

--------------------------------

Noe som i følge DNBs valutakalkulator blir 174,- pr.stk + frakt og mva.
Har også sendt forspørsel til Toyota Hell Bil, just in case det er en US-only del...så får vi se ;-)

@lpher
Del kan leveres fra Europa-lager,Belgia.
Pris hos Toyota forhandler er: 227,46.- (veil. + mva)
:wink:

 #25085  av CelicaTurbo
 
vel da er vel valget enkelt? :)

 #25176  av @lpher
 
Yupp..shure is...skal stikke innom Hell Bil å betille så snart jeg kommer meg opp fra soffan og vekk fra denne helsikkes influensa driten! ;-)

EDIT: Da er de bestilt..pr.telefon fra soffan ja... ;-)

Takker for oppklaringen Steinar ;-)

@lpher

 #25452  av Ninjamannen78
 
Hei, det delenr dere nevner, er det et Toyota delenummer? Kan jeg ringe Toyota her i harstad og bestille?