TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra MKIII ombygging/konvertering

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #209536  av tojo
 
Automat til manuell

Deler som trengs

- R154 gearkasse
- Clutch hus komplett m/ deksler (3stk)
- drivaksel for manuell kasse
- Gearkassefeste
- begge gearkasse "support brackets"
- nedre del av speedometer wire
- gear stang/belg/gearknob
- gummitetning og metal brakett for tetning mellom gearstang og tunnel.
- svinghjul(R154) m/ støttelager
- clutch,trykkplate,utløserlager og clutcharm
- Hydraulisk hoved og slave clutch sylinder og rør
- Pedalsett


Det som trengs å gjøre med automatkassens elektrisk anlegg er:

Kort sagt:

1 - koble sammen SORT og HVIT ledning på (3leders rundplugg)

2 - koble BLÃ… ledning(3leders rundplugg) og SORT ledning(6leders
rundplugg) til ryggelysbryteren på manuellkassa.

3 - 4 leders "firkantplugg" , plug and play for ABS

4 - 6 leders "firkantplugg" ikke i bruk på manuell

Konverteringen i bilder(m/ forklaring)
http://www.geocities.com/jg_xsboost...Transplant.html

Lykke til med konverteringen :wink:

Flere komplette konverteringsguider vil følge. :wink:

 #209796  av Andreazz
 
Bra noen har oversikten!
Får vell kanskje se om jeg får nå fart i ryggelysa mine nå :D

 #267363  av tojo
 
Na til Turbo

Det du trenger av deler er:

- Komplett motor(7M-GTE) ink Coilpakke.
- Ledningsnett fra 88mod eller 89+ alt etter modell på motoren du kjøper
(88mod på 88motor, 89+mod på 89-93motor)
- ECU (88mod på 88motor, 89+mod på 89-93motor) Man kan bruke
automat ECU på manuell,bare noen omkoblinger)
- HAC sensor kun for 88mod,89har den innebygd i ECU
- Ignitor(tenningsmodul)
- Luftmengdemåler(AFM) luftfilter og slange (afm og turbo)
- Oljekjøler kit(kjøler,slanger)
- Intercooler og intercooler rør.
- Downpipe

Fremgangsmåte kort sagt:
Demonter na motor m/ ledningsnett, ECU, na tenningsmodul(ignitor) na afm,luftfilterboks m tilbehør.
Så er det bare å montere Turbomotor.

Forskjellene på NA og Turbo er:
- Lavere komp
- underspyling av stempel
- Utveksling diff (NA- 4.30, turbo- 3.91 (88mod) eller 3.73 LSD(89+)
- Oljekjøler


Lykke til :-)
Sist redigert av tojo den 15 okt 2007 15:25, redigert 1 gang totalt.

 #267365  av tojo
 
Turteller konvertering na-Turbo:
Bilde


Grunnen er forskjellig tennings system.
NA har fordeler mens Turbo har cam posisjons sensor og coilpakke.

 #267376  av tojo