TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #247575  av mr2cato
 
tenker du på det som heter tollverdi der?

Der skal du i tilfellet skrive kjøpspris så rekner den ut momsen av kjøpspris.
Husk også vis du skal importere bil så må du betale fraktavgift for bilen om du henter den selv eller får den levert!

 #247592  av styggen82
 
mr2cato skrev:tenker du på det som heter tollverdi der?

Der skal du i tilfellet skrive kjøpspris så rekner den ut momsen av kjøpspris.
Husk også vis du skal importere bil så må du betale fraktavgift for bilen om du henter den selv eller får den levert!
bilen har jeg kjøpt, står hjemme. moms er betalt men engangs avgiften, som er 196000 igjenstår.....
på kalkulatoren(alternativ) stod det "historisk nypris", var dette jeg lurte på om noen visste?

 #247597  av mr2cato
 
Ja det stemmer det at det blir 196.000
Den andre du prøvde rekner kun ut bruksfradraget!

Grunnen til at din er så dyr er kun pga årmodellen.
Hadde feks bilen din vært en 93 modell hadde avgiftene hvert på 116.000,-

196.000,- is the price!

 #247610  av styggen82
 
mr2cato skrev:Ja det stemmer det at det blir 196.000
Den andre du prøvde rekner kun ut bruksfradraget!

Grunnen til at din er så dyr er kun pga årmodellen.
Hadde feks bilen din vært en 93 modell hadde avgiftene hvert på 116.000,-

196.000,- is the price!
så det er kun en måte å regne ut engangsavgiften? ingenting med kilometer å gjøre....?

 #247676  av sx-4-ever
 
nei :)

 #247692  av styggen82
 
sx-4-ever skrev:nei :)
oki:)
men her står det du kan regne ut bruksfradrag på alternativ måte 15 dager ETTER engangsavgift er betalt og hvis enn er heldig får en penger igjen, men det kan også slå andre vei......
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO

derfor lurte jeg på hva historisk nypris på min bil er.... for har du først søkt om alternativ kan enn ikke ombestemme seg selv om enn kanskje må betale mer:)

 #247718  av Kilgallon
 
styggen82 skrev:
sx-4-ever skrev:nei :)
oki:)
men her står det du kan regne ut bruksfradrag på alternativ måte 15 dager ETTER engangsavgift er betalt og hvis enn er heldig får en penger igjen, men det kan også slå andre vei......
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO

derfor lurte jeg på hva historisk nypris på min bil er.... for har du først søkt om alternativ kan enn ikke ombestemme seg selv om enn kanskje må betale mer:)
Dette her begynner å bli veldig off-topic, har ikke noe å gjøre med hvordan man skal få registret bilen....

 #247733  av styggen82
 
Kilgallon skrev:
styggen82 skrev:
sx-4-ever skrev:nei :)
oki:)
men her står det du kan regne ut bruksfradrag på alternativ måte 15 dager ETTER engangsavgift er betalt og hvis enn er heldig får en penger igjen, men det kan også slå andre vei......
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO

derfor lurte jeg på hva historisk nypris på min bil er.... for har du først søkt om alternativ kan enn ikke ombestemme seg selv om enn kanskje må betale mer:)
Dette her begynner å bli veldig off-topic, har ikke noe å gjøre med hvordan man skal få registret bilen....
oops, sorry blir litt revet med noen ganger:)

 #247852  av Kimisupra
 
Ka de e so må til før å få godkjent bilen no? E de nye papir som må skaffast eller?

 #247920  av Kilgallon
 
Kimisupra skrev:Ka de e so må til før å få godkjent bilen no? E de nye papir som må skaffast eller?
Vet ikke helt foreløpig hva som må til nå...

 #248815  av d-roc
 
noe nytt her da?

 #248968  av Kilgallon
 
Venter på at KeNsA skal svare meg, for han har klart å få skilter på bilen sin....

Hei

 #249082  av FS-Styling.no
 
Kenneth eller forrige eier på bilen hans hadde skilter på denne før disse latterlige reglene kom....
 #249182  av Kilgallon
 
FS-Styling.no skrev:Kenneth eller forrige eier på bilen hans hadde skilter på denne før disse latterlige reglene kom....
Ifølge han så sa han at han hadde nettopp fått skilter på den.......
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16