TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #218795  av sx-4-ever
 
Nei, Japanauto er på saken, men dette kan gå en stund. Er snakk om flere hundre tusen kr. Kansje opp i mot en mill.. Så ha talmodighet ;)

 #218939  av Kilgallon
 
sx-4-ever skrev:Nei, Japanauto er på saken, men dette kan gå en stund. Er snakk om flere hundre tusen kr. Kansje opp i mot en mill.. Så ha talmodighet ;)
Bare det blir ordnet når snøen forsvinner så er jeg fornøyd :wink:

 #218941  av Zepticon
 
Kilgallon skrev:
sx-4-ever skrev:Nei, Japanauto er på saken, men dette kan gå en stund. Er snakk om flere hundre tusen kr. Kansje opp i mot en mill.. Så ha talmodighet ;)
Bare det blir ordnet når snøen forsvinner så er jeg fornøyd :wink:
Med tanke på hva det koster dem å skaffe disse papirene så kommer dem neppe til å være gratis...

 #218943  av Kilgallon
 
Zepticon skrev:
Kilgallon skrev:
sx-4-ever skrev:Nei, Japanauto er på saken, men dette kan gå en stund. Er snakk om flere hundre tusen kr. Kansje opp i mot en mill.. Så ha talmodighet ;)
Bare det blir ordnet når snøen forsvinner så er jeg fornøyd :wink:
Med tanke på hva det koster dem å skaffe disse papirene så kommer dem neppe til å være gratis...
Kommer nok til å koste litt ja :wink: Han må jo ofre en bil for krasj hos TUV i Tyskland da.

 #219498  av sx-4-ever
 
Tevosupra skrev:Det er nok flerer som holder på med dette ;)
Hva tror du prisen vil ligge på på desse papirene ? Eller hva vil du ta for de blir vel mer riktigt ;)

 #219517  av Tevosupra
 
sx-4-ever skrev:
Tevosupra skrev:Det er nok flerer som holder på med dette ;)
Hva tror du prisen vil ligge på på desse papirene ? Eller hva vil du ta for de blir vel mer riktigt ;)


Jg vet kke hva prisen blir på disse papirene. men en ting er sikkert at det ikke er billig.. Ser bare selv nå hvor mye vi har brukt for og få det kansje til.

Men jg vil ha skilt med Singel Turbo, det er ingen i norge som har fått godkjent det i vongkortet enda. Men vi holder på, så får tiden vise hva som skjer:)

 #219540  av sx-4-ever
 
Så vis dere får desse papirene så kan jeg kansje komme opp til Trondheim, så godkjenner dere den der dere er kjente ?

 #219591  av Tevosupra
 
sx-4-ever skrev:Så vis dere får desse papirene så kan jeg kansje komme opp til Trondheim, så godkjenner dere den der dere er kjente ?
For vi til dette, så kommer vi og godkjene flere biler ja.. men vi er på rett vei, men dat kan ta en liten stund, tror vi kan få det til slutten av mars..

 #219603  av TOYPARTS
 
Tevosupra skrev:
sx-4-ever skrev:
Tevosupra skrev:Det er nok flerer som holder på med dette ;)
Hva tror du prisen vil ligge på på desse papirene ? Eller hva vil du ta for de blir vel mer riktigt ;)


Jg vet kke hva prisen blir på disse papirene. men en ting er sikkert at det ikke er billig.. Ser bare selv nå hvor mye vi har brukt for og få det kansje til.

Men jg vil ha skilt med Singel Turbo, det er ingen i norge som har fått godkjent det i vongkortet enda. Men vi holder på, så får tiden vise hva som skjer:)
ingen? vi godkjente en singelturbobil for 3 år siden :wink:

 #219608  av sx-4-ever
 
TOYPARTS skrev:
Tevosupra skrev:
sx-4-ever skrev: Hva tror du prisen vil ligge på på desse papirene ? Eller hva vil du ta for de blir vel mer riktigt ;)


Jg vet kke hva prisen blir på disse papirene. men en ting er sikkert at det ikke er billig.. Ser bare selv nå hvor mye vi har brukt for og få det kansje til.

Men jg vil ha skilt med Singel Turbo, det er ingen i norge som har fått godkjent det i vongkortet enda. Men vi holder på, så får tiden vise hva som skjer:)
ingen? vi godkjente en singelturbobil for 3 år siden :wink:
Og det står "singel turbo" i vognkorte og? ;) hehe

 #219613  av TOYPARTS
 
niks men det er jo ikke noe poeng i å ha det, biltilsynet driter jo i utgangspunktet i hvilken turbo du har så lenge du ikke har mer effekt en det som bilen er godkjent med, husker gamlebilen min (mk3) den var godkjent med motor og t4 turbo, er jo noe udde å få et slikt vognkort, fikk den gang besjed om at de ikke bryr seg om hvilken turbo som står på bilen så lenge den holder seg innenfor den gitte effekten, kan ikke si at jeg ser poenget med å være først i norge med å ha singelturbo i vognkortet, er mange ting min nåværende bil er godkjent med som biltilsynet sier nei til å skrive inn i vognkortet, rett og slett for at det ikke er vits, deriblant vinduer, fuelcell mm mm mm ser ikke poenget nei.

 #219723  av elino
 
TOYPARTS skrev:niks men det er jo ikke noe poeng i å ha det, biltilsynet driter jo i utgangspunktet i hvilken turbo du har så lenge du ikke har mer effekt en det som bilen er godkjent med, husker gamlebilen min (mk3) den var godkjent med motor og t4 turbo, er jo noe udde å få et slikt vognkort, fikk den gang besjed om at de ikke bryr seg om hvilken turbo som står på bilen så lenge den holder seg innenfor den gitte effekten, kan ikke si at jeg ser poenget med å være først i norge med å ha singelturbo i vognkortet, er mange ting min nåværende bil er godkjent med som biltilsynet sier nei til å skrive inn i vognkortet, rett og slett for at det ikke er vits, deriblant vinduer, fuelcell mm mm mm ser ikke poenget nei.

Men dette er en JDM Supra som det i utgangspunktet ikke er mulig å gjøre endringer på, så det er vel derfor dette må spesifiseres i vognkortet

 #219750  av TOYPARTS
 
elino skrev:
TOYPARTS skrev:niks men det er jo ikke noe poeng i å ha det, biltilsynet driter jo i utgangspunktet i hvilken turbo du har så lenge du ikke har mer effekt en det som bilen er godkjent med, husker gamlebilen min (mk3) den var godkjent med motor og t4 turbo, er jo noe udde å få et slikt vognkort, fikk den gang besjed om at de ikke bryr seg om hvilken turbo som står på bilen så lenge den holder seg innenfor den gitte effekten, kan ikke si at jeg ser poenget med å være først i norge med å ha singelturbo i vognkortet, er mange ting min nåværende bil er godkjent med som biltilsynet sier nei til å skrive inn i vognkortet, rett og slett for at det ikke er vits, deriblant vinduer, fuelcell mm mm mm ser ikke poenget nei.

Men dette er en JDM Supra som det i utgangspunktet ikke er mulig å gjøre endringer på, så det er vel derfor dette må spesifiseres i vognkortet
biltilsynet gir framdeles faen i hvilken turbo man har på bilen så lenge den ikke har mer effekt enn orginalt, hva skal man gjøre når turboene går ut av produksjon da? kaste bilene. tviler faktisk på at biltilsynet gidder å skrive det inn i det hele tatt, får sikkert krav om effektmåling og så er det ok, det er i allefall det vi har fått hver gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16