TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Jeg trenger ny bil til jul!!!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #26268  av hmsilset
 
Hei, er det noen som veit om utenlandske supraer eller linker jeg kan bruke for å finne en?Skal ha en 89-92 modell til en samlet pris på max 130.000...De er jo drittbillige i sveits og tyskland ser jeg.Synd man må ut med 3 ganger så mye bilen koster på avgifter!
Vedlegg
Fokkings.Denne til 3400 euro var solgt da
Fokkings.Denne til 3400 euro var solgt da
Solgt.jpg (20.09 kiB) Vist 6465 ganger

 #26280  av CelicaTurbo
 
http://www.mobile.de kjenner du vel til, hva med http://www.autoscout24.de?

ellers er det jo sikkert noen her til lands til gode priser også da :)
 #26293  av hmsilset
 
joda,har sett de sidene,og sendt 8-10 forespørsler på de som så rett bra ut.Er kun 1 eller 2 supra i norge til salgs av de årsmodellene og de var dyre!!150000 for en som er gått 173000 km. :shock: Men takk for tipset! Veit ingenting om supra enda.Har hatt mr2 2,2liter før og skulle egentlig ha en sånn en igjen.Men nå er jeg nyforelska i Supra :wink:
 #26309  av @lpher
 
hmsilset skrev:Hei, er det noen som veit om utenlandske supraer eller linker jeg kan bruke for å finne en?Skal ha en 89-92 modell til en samlet pris på max 130.000...De er jo drittbillige i sveits og tyskland ser jeg.Synd man må ut med 3 ganger så mye bilen koster på avgifter!
Bør være mulig å få tak i en kurant mkIII for 120-130 lapper spør du meg ;-)

Ta kontakt med en 'passe stor' importør....(ikke så store at de skal ha 30' bare i konsulenthonorar...og ikke så små at de er borte i morgen ;-) )

...og sett så ham på saken med å finne et eksemplar til deg....tips ham gjerne selv når det dukker opp noe på mobile/scout24...her gjelder det å benytte disse sidene som oppstartside...minst!...så skal du se det blir bli tilslutt ;-)

@lpher

 #26314  av hmsilset
 
Takk for tipsene! Skal jobbe mye med det,men jeg kontakter ikke importører.Ikke enda ihvertfall. :wink:
 #26365  av MR2turbo
 
hmsilset skrev:Har hatt mr2 2,2liter før og skulle egentlig ha en sånn en igjen.Men nå er jeg nyforelska i Supra :wink:
Hva skjedde med mr2'en?? ;)

 #26394  av hmsilset
 
Solgte den til tg bil for 95000.Strøken med nye seter,ac og cc.Skulle aldri ha gjort det.Men nå jobber jeg sammen med en som har mr2 da.Zerpent tror jeg nicket er

 #26469  av MR2turbo
 
okei.. synd det da.. men du blir sikkert veldig fornøyd med supra og :)

 #26489  av hmsilset
 
Blir kult å prøve noe nytt!Men jeg liker fortsatt veldig godt mr2 da! Min første kjærlighet 8) Sinnsykt fin bil du har forresten! Kommer ikke til å koste på så mye jeg da,men litt blir det

 #26540  av MR2turbo
 
takk for det :P
Tenker at det blir kult, ja ;) blir fort litt små modifikasjoner på en sånn bil :D

 #26551  av hmsilset
 
Blir uvant med 240 hk til meg,så trimming blir det ikke før til neste vinter sikkert.Men det blir mye utvendig da.Måå jo ha feite felger 8) mr2 2,2 liter har bare 136 hk,men bunndraget er betydelig bedre enn 2 literen.Grom lyd var det også.Solgte den først og fremst pga.skole,men en annen grunn var at det tok tid å vente på enkelte deler som måtte bestilles fra kanada.Ikke veit jeg hvorfor akkurat fra der :?:
Vedlegg
13.jpg
13.jpg (63.65 kiB) Vist 6350 ganger

 #26686  av Ole C
 
2,2l med 136 Hk? Jeg trodde alle var enten 2,0 Gti med 156 Hk eller 2,0 Turbo med 220hk.

Kan noen forklare?

 #26692  av chris
 
Ole C skrev:2,2l med 136 Hk? Jeg trodde alle var enten 2,0 Gti med 156 Hk eller 2,0 Turbo med 220hk.

Kan noen forklare?
USA utgaven ble levert med en 2.2 liter.. Mer dreiemoment, men mindre hester. Selv har jeg ikke prøvd 2.2 literen, men de som har , sier det går omtrent opp i opp. 2.0 turbo, 1994 eller nyere, har 245 hester originalt. Var det ikke 204 hester i tidligere turboer, altså før 1994? eller husker jeg feil? er vel noen andre som vet det helt sikkert ;)

 #26700  av hmsilset
 
Ja,de første turboene er på 204 hk.Det er jeg ganske sikker på. :)