TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Spm ang 2JZ ecu/ledn krimskrams

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #351743  av Drift-It
 
du kan gjøre det sånn ja, ingen problem.
skal være konstant + på dysene og som du sier så åpner de ved at ecu jorder dem.
 #351770  av TTM
 
Flott! Jeg leste på nettet at IACV'n får strøm fra samme ledninga som dysene får strøm fra, så jeg skal ta med et multimeter å se om jeg finner den ledninga, så kobler jeg bare den på tenninga. :D
 #417690  av jza80
 
TTM skrev:Da har jeg vært å feilsøkt litt. Jeg hadde ett jordingspunkt på ecu'en som ikke lå til jord (pinn 65, som er "sensor ground"), men det er fikset nå.

Så sjekket jeg delenummeret på ecu'en, og den viser seg å være en GE ecu. Så lånte jeg rett ecu av en kompis og prøvde med den, men det var akkurat samme greia. Fortsatt ikke strøm fram til coilene.

Men hvis ikke ignitoren får strøm fra ecu'en sånn som Drift-It sier, så er det vell der problemet ligger. :D Skal prøve i morgen!
Takk,takk! :D

Btw, så prøvde jeg å se om der var noen feilkoder, men det var ikke liv i motorlampa i det hele tatt. Den skal enten blinke ut feilkoder, eller blinke konstant dersom alt er i orden. :?:
hvor jorda du pin 65?
den skal vell helst ikke jordes til blokka?
står at den er jorda i ecu, hva betyr det?
 #417708  av TTM
 
Jeg fant et godt punkt rett ved siden av ecu'en (hadde vært brukt som jordingspunkt før) i dørken på passasjersiden.

Er ikke sikker på hvilken sensor det gjelder, men vil tro det er kam eller veivsensor da disse sensorene gir pulser og kan være skjøre for forstyrrelser.
 #417771  av TTM
 
Jeg skrev svar ang dette i den andre tråden din.

På mitt ledningsnett var alle jordinger til ecu'en knyttet sammen i et punkt som festes på blokka under innsuget en plass, bortsett fra en ledning. Husker ikke om den tilhørte pin 65, men det var bare en sladd fra ecu kontakten som jeg jordet som beskrevet lenger opp.
 #420116  av jza80
 
fant ut av det tilslutt.
pin 65 var jorda igjennom ecu og videre til jord derfra. :)

noen som vet hvor igniteren får 12v fra orginalt?