TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Iversen´s -94 Supra. Downgrade?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #440937  av Zepticon
 
Jeg planlegger å gå den veien med min RX7. erstatte orginale twins med noen oppgraderte, litt snacks i motoren, og bedre kjøling + meth injection. Satser på å ende på ca 350-400 svært holdbare hester, og en bil som ser og høres helt orginal ut i motoren.
 #440938  av iverzen
 
Zepticon skrev:Jeg planlegger å gå den veien med min RX7. erstatte orginale twins med noen oppgraderte, litt snacks i motoren, og bedre kjøling + meth injection. Satser på å ende på ca 350-400 svært holdbare hester, og en bil som ser og høres helt orginal ut i motoren.
Er sikkert mange av oss som tenker samme tanken mtp nye PKK regler. Blir sikkert lite originaldeler å få tak i fremmover.
 #440941  av ArildM
 
Gikk i stealth mode på min, ingen jålete målere, blanke rør osv osv, gikk helt fint på PKK hos meg, så jeg kan trygt anbefale en original look :)

Deler her om du trenger noe:
http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... l=usermenu
 #440952  av Zepticon
 
iverzen skrev:Stealth blir det..men hva gjør jeg med eksos..original er nedtur
Eksos er vell ikke det værste å ha uorginal? "Alle" ungdomsbiler har jo loffpotte eller noe slikt, til og med 1,4 gasser Civic :D
 #440954  av ArildM
 
På en turbobil gjør det vel ikke så mye med litt eksospotte, på MR2en min er det i alle fall veldig lite støy før turbotrykket slår inn :)
 #441301  av NosliW
 
Piiingle !hehe

Tror du kommer til å savne singelturbo etterhvert ja..
Men pkk blir ikke noe værre med de "nye" reglene..
Men blir vanskelig å ha en sprek supra uten og gjøre ting som må forandres etter/før en teknisk kontroll hos biltilsynet
 #441346  av iverzen
 
NosliW skrev:Piiingle !hehe

Tror du kommer til å savne singelturbo etterhvert ja..
Men pkk blir ikke noe værre med de "nye" reglene..
Men blir vanskelig å ha en sprek supra uten og gjøre ting som må forandres etter/før en teknisk kontroll hos biltilsynet
Jobber som trafikklærer så kollegene fra svv spør og er intressert om bilen.:P Vurderer "stealth mode" istede for bytte av turboer
 #441351  av toysupra
 
Vanskelig å gå lyve rundt på arbeids plassen sin , og så er det dobbel så kjedelig når man blir tatt.
så er den jo ikke bare litt oppjustert heller den Supra din:)
Kan jo bytte så slipper du problemet:)hehe
 #441498  av iverzen
 
toysupra skrev:Vanskelig å gå lyve rundt på arbeids plassen sin , og så er det dobbel så kjedelig når man blir tatt.
så er den jo ikke bare litt oppjustert heller den Supra din:)
Kan jo bytte så slipper du problemet:)hehe
Lyver ikke om jeg da unlater og svare:P Kjører med tilnermet original effekt på gata da med ca 0,5 bar ladetrykk.
 #441501  av iverzen
 
Driver og bygger bilstereo atm..subkasse laget for og passe under targa tak. Det ble meget bra. Har ribbet bilen innvendig nå og legger støydemping fra under bakseter og helt bak. Iløped av uken skal jeg trekke kabler og bygge inn forsterekerne i plata ovenfor reservehjulsbrønn
 #441507  av ArildM
 
Nice :) Greit med noe som ikke ødelegger bilens funksjon :)