TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp til ombygging

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #386483  av Zepticon
 
Ackrite skrev:
FS-Styling.no skrev:
Ackrite skrev:Ringte BT nå og de sa at jeg måtte skaffe en ecebekreftelse fra toyota.
så jeg ringte toyota norge og fikk beskjed at de kunne ikke skaffe en slik en på jdm supra.
meeen fant jeg en euro supra kunne de skaffe det for ca 2500.- :P haha
så det var noe dritt!! spessielt siden jeg fikk beskjed fra trafikkstasjonen at jeg kunne få skilter uten problemer forrige gang jeg var der =(((
HEHEHE!! Sovet i timen du å ja!!

neida ikke sovet i timen. Bare fått dårlig/ymse info fra samme innstangs. men da vi tok den inn fra england fikk vi beskjed om at siden vi tok med som flyttelass og kjerringa er fra england så var det null stress og få skilter sa de på bt da. så sier dem at det ikke går når jeg ringte 2 uker siden eller no,
så ringte jeg opp igjen i går og traff på en anna kar som sa det er ikke noe problem, siden de som flytter inn hit har lov til og ha med seg en valgfri bil (kort sagt)...
så de greier jo faen ikke og bestemme seg! Og har de sagt jeg kan få skilter, så SKAL jeg faen meg ha det oxo!
Spørs hva du har sakt:) Om du fortalte BT at du skulle ta inn en bil fra england så skal det vanligvis gå bra etter hva jeg har hørt, problemet begynner når du skal importere en JDM bil som er importert til england, og så til norge.
Det beror på om bilen er oprinnelig japansk eller engelsk, da den ene er godkjennt for europeisk vei og den andre ikke.

Uansett, når du treffer en som sier JA, så må du få navnet på han og rigne han hver gang!
 #386484  av Ackrite
 
jeg var oppe på bt på gjøvik og viste den, og fikk beskjed om at det var ikke noe problem sålenge jeg byttet lyktene.
han fikk alle pappirene og hele historien til bilen, enda fikk jeg beskjed om at det var null stress.
 #386485  av Zepticon
 
Ackrite skrev:jeg var oppe på bt på gjøvik og viste den, og fikk beskjed om at det var ikke noe problem sålenge jeg byttet lyktene.
han fikk alle pappirene og hele historien til bilen, enda fikk jeg beskjed om at det var null stress.
Supert! Ikke snakk med en kjeft bortsett fra han da... :mrgreen: Lykter får du sikekrt låne hos noen for godkjenning, så kan du kjøpe etter at du sitter med skiltene :)
 #386486  av Ackrite
 
Zepticon skrev:
Ackrite skrev:jeg var oppe på bt på gjøvik og viste den, og fikk beskjed om at det var ikke noe problem sålenge jeg byttet lyktene.
han fikk alle pappirene og hele historien til bilen, enda fikk jeg beskjed om at det var null stress.
Supert! Ikke snakk med en kjeft bortsett fra han da... :mrgreen: Lykter får du sikekrt låne hos noen for godkjenning, så kan du kjøpe etter at du sitter med skiltene :)

Lykter har jeg kjøpt. eurospec glasslykter =)
så skal opp igjen dit så fort jeg får tollet in bilen.
de hadde tid i mai elns :P så får vi se da
 #386514  av bjornalf
 
ikke for å være pikk... Men har registrert en del supraer JDM og euro spec, og problemet er at du får ikke skilt på en jdm uansett årsak idag. kanskje om du var kongen av england! :) denne bilen tilfredstiller ikke ece godkjenningen som norge krever " bilen er god nok men du har ikke papirer på dette og da får du den ikke godkjent".

Og skulle du imot formodning slippe igjennom en lite hull, så vil AUTOSYS fange deg opp når du skal legges inn i personbil registeret. Dette fordi bilen har et for kort chassis nr og da kommer det opp feil melding, dette kunne fylles in med xxx før men dette går ikke idag da all jdm registrering er stoppet.

MEN FÅR DU DET TIL SÅ VIL JEG SI GRATULERER FØRST :)
 #386537  av Ackrite
 
bjornalf skrev:ikke for å være pikk... Men har registrert en del supraer JDM og euro spec, og problemet er at du får ikke skilt på en jdm uansett årsak idag. kanskje om du var kongen av england! :) denne bilen tilfredstiller ikke ece godkjenningen som norge krever " bilen er god nok men du har ikke papirer på dette og da får du den ikke godkjent".

Og skulle du imot formodning slippe igjennom en lite hull, så vil AUTOSYS fange deg opp når du skal legges inn i personbil registeret. Dette fordi bilen har et for kort chassis nr og da kommer det opp feil melding, dette kunne fylles in med xxx før men dette går ikke idag da all jdm registrering er stoppet.

MEN FÅR DU DET TIL SÅ VIL JEG SI GRATULERER FØRST :)

faen og lattlige folk kan bli egt.. ser ikke poenget i og sette en stopper for detta.
hva er vitsen med og forby skilter på både supra og skyline? det er patetisk ass!!
supra på skilt skal jeg ha uansett!!! :D
 #386540  av 2r-e-rik
 
Ackrite skrev: faen og lattlige folk kan bli egt.. ser ikke poenget i og sette en stopper for detta.
hva er vitsen med og forby skilter på både supra og skyline? det er patetisk ass!!
supra på skilt skal jeg ha uansett!!! :D
er da ingen som har forbudt skilter på jdm biler.. du må bare komme med godkjennings papirer.. papirer som ikke finnes..
men du kan godkjenne bilen på tüv eller dekra.. få en enkelt godkjenning på ditt chassis nr.

edit: er han du lese litt for å få litt forståelse angående problemet med jdm biler: http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=30528
 #386544  av Ackrite
 
2r-e-rik skrev:
Ackrite skrev: faen og lattlige folk kan bli egt.. ser ikke poenget i og sette en stopper for detta.
hva er vitsen med og forby skilter på både supra og skyline? det er patetisk ass!!
supra på skilt skal jeg ha uansett!!! :D
er da ingen som har forbudt skilter på jdm biler.. du må bare komme med godkjennings papirer.. papirer som ikke finnes..
men du kan godkjenne bilen på tüv eller dekra.. få en enkelt godkjenning på ditt chassis nr.

edit: er han du lese litt for å få litt forståelse angående problemet med jdm biler: http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=30528

akkurat papirer som ikke finnes..
hmm tuv elelr dekra.. må ned til tyskland da?
 #386545  av Ackrite
 
Det er som så faen lattlig er at de oppfylelr jo kravene men mangler papirer..
ergo norge som den papirmøllen dette landet er kan vel bare ta den inn hos BT de går over bilen og LAGER de dokumentene..
ser ikke problemet ass..
 #386814  av FS-Styling.no
 
Hei...

Ok, så dette er ikke JDM altså... hvis den er en UK bil så får du den registrert....
 #386870  av Ackrite
 
FS-Styling.no skrev:Hei...

Ok, så dette er ikke JDM altså... hvis den er en UK bil så får du den registrert....
jo er jdm.
solgt ny i japan også tatt inn i england
 #386884  av FS-Styling.no
 
Ok, da tror jeg det blir vanskelig ja... eksisterer jo ikke papirer på jdm supraer og de som allerede er godkjente e vel godkjente på euro spec papirer og det er jo mer som ikke lov...
 #386889  av Ackrite
 
Ja det var noe med det :(
får bare prøve :P
har fått beskjed at det skal gå så :P
 #386909  av mr2storbrua
 
Er det ikke en lov i forbindelse med EØS som sier at noe som er godkjent innenfor EØS også må bli godkjent i et annet EØS-land? Er vel denne loven som gjør at det kanskje blir lov med vannjet i Norge igjen...