TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp til ombygging

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #385412  av Ackrite
 
Jeg tenkte jeg skulle bygge om min mkiv na til tt.
men lurer litt på hva som MÅ byttes ut og hva jeg faktisk kan bruke opp igjen
av clutch, gearkasse,akslinger diff osv.
og hvor kan jeg evt få kjøpt nytt??

Takk
 #385417  av FS-Styling.no
 
Du skal godkjenne den ombygd?
 #385485  av Zepticon
 
Ackrite skrev:
FS-Styling.no skrev:Du skal godkjenne den ombygd?
var planen =)
Det står i papirene du må skaffe fra toyota, som bt krever for å godkjenne søknaden din.
 #385488  av tojo
 
 #385524  av Zepticon
 
Ackrite skrev:
tojo skrev:Take a tit on it: http://mkiv.com/techarticles/auto_to_6s ... index.html[/quote

Kan være litt til hjelp, men hadde ikke tenkt og bytte kasse.
har en 5spd som er ganske tight og fin.
eneste jeg vet som begynner og bli modent er clutchen og diffen.
Dersom du skal godkjenne, så vil jeg advare om en papirmølle uten sidestykke. Du kan søke litt rundt, spesielt i MR2 forumet om godkjenning så finner du vell en del diksusjoner. Det er kansje lettere for Supra siden den ble levert i europa med turbo, i motsettning til MR2 som kun ble levert med turbo i USA. Om du kræsjer og skader deg selv eller andre i en en bil som ikke er godkjennt, så kommer forsikringselskapet til å voldta deg.
Hva som må byttes er i såfall ditt minste problem. Roughly så er prosessen for å godkjenne noe slikt:

- Skaffe papirer på hvilke tekniske forskjeller det er på NA og twin. Gjør det så ryddig og lettlest som mulig.
Delenavn ------ delenummer NA ------- delenummer twin
- Dette må du ha på alle deler som er ulike, og de som er like, men som er av betydning. Feks om bremsene er like, burde du dokumentere dette. Men om servopumpa er lik, så trenger du neppe å dokumentere det.
- Når du har all dokumentasjonen så må du sende søknad til BT om ombygging. Du må da inkludere skilt og chassi nummer, samt hvilket hvilket verksted som skal gjøre/kontrollere jobben.
- Når du da får svar fra BT så må du ta det derifra. De kan kreve mer dokumentajson, de kan si okay go!


Hovedpoenget: IKKE start med ombyggingen før du har snakket/fått grønnt lys fra BT. :)
 #385550  av Ackrite
 
Zepticon skrev:
Ackrite skrev:
tojo skrev:Take a tit on it: http://mkiv.com/techarticles/auto_to_6s ... index.html[/quote

Kan være litt til hjelp, men hadde ikke tenkt og bytte kasse.
har en 5spd som er ganske tight og fin.
eneste jeg vet som begynner og bli modent er clutchen og diffen.
Dersom du skal godkjenne, så vil jeg advare om en papirmølle uten sidestykke. Du kan søke litt rundt, spesielt i MR2 forumet om godkjenning så finner du vell en del diksusjoner. Det er kansje lettere for Supra siden den ble levert i europa med turbo, i motsettning til MR2 som kun ble levert med turbo i USA. Om du kræsjer og skader deg selv eller andre i en en bil som ikke er godkjennt, så kommer forsikringselskapet til å voldta deg.
Hva som må byttes er i såfall ditt minste problem. Roughly så er prosessen for å godkjenne noe slikt:

- Skaffe papirer på hvilke tekniske forskjeller det er på NA og twin. Gjør det så ryddig og lettlest som mulig.
Delenavn ------ delenummer NA ------- delenummer twin
- Dette må du ha på alle deler som er ulike, og de som er like, men som er av betydning. Feks om bremsene er like, burde du dokumentere dette. Men om servopumpa er lik, så trenger du neppe å dokumentere det.
- Når du har all dokumentasjonen så må du sende søknad til BT om ombygging. Du må da inkludere skilt og chassi nummer, samt hvilket hvilket verksted som skal gjøre/kontrollere jobben.
- Når du da får svar fra BT så må du ta det derifra. De kan kreve mer dokumentajson, de kan si okay go!


Hovedpoenget: IKKE start med ombyggingen før du har snakket/fått grønnt lys fra BT. :)

shait.. det var litt værre enn forventet.
jeg er på nippet og bli ferdig med og regge supran min og hadde jeg vist detta skulle jeg tatt inn en TT supra med en gang istedet for og ville ha noe "eget".
Glad jeg ikke bor langt unna Ourom auto jeg gitt.. vet at Are kan hjelpe med noe, han har jo vært igjennom detta :P
 #385602  av bjornalf
 
Kommer til å koste skjorta!!!! Ikke verdt det. Selg na supran å let etter turbo supra! Du sitter enda igjenn med en na-t som ikke kommer til å holde noe særlig verdi.
 #385637  av Ackrite
 
Ringte BT nå og de sa at jeg måtte skaffe en ecebekreftelse fra toyota.
så jeg ringte toyota norge og fikk beskjed at de kunne ikke skaffe en slik en på jdm supra.
meeen fant jeg en euro supra kunne de skaffe det for ca 2500.- :P haha
så det var noe dritt!! spessielt siden jeg fikk beskjed fra trafikkstasjonen at jeg kunne få skilter uten problemer forrige gang jeg var der =(((
 #385640  av Zepticon
 
Ackrite skrev:Ringte BT nå og de sa at jeg måtte skaffe en ecebekreftelse fra toyota.
så jeg ringte toyota norge og fikk beskjed at de kunne ikke skaffe en slik en på jdm supra.
meeen fant jeg en euro supra kunne de skaffe det for ca 2500.- :P haha
så det var noe dritt!! spessielt siden jeg fikk beskjed fra trafikkstasjonen at jeg kunne få skilter uten problemer forrige gang jeg var der =(((
Er det en JDM? Da er det i hvertfall ikke noe håp for noe som helst form for skilt eller godkjenning.
Om noen har fortalt deg noe annet så har de lurt deg...
 #385644  av Radial
 
Bare å selge JDM'en da gitt... setter du inn turbo og får det til å funke, er det sikkert noen motorsport-folk som er keen på en.
 #385654  av FS-Styling.no
 
Ackrite skrev:Ringte BT nå og de sa at jeg måtte skaffe en ecebekreftelse fra toyota.
så jeg ringte toyota norge og fikk beskjed at de kunne ikke skaffe en slik en på jdm supra.
meeen fant jeg en euro supra kunne de skaffe det for ca 2500.- :P haha
så det var noe dritt!! spessielt siden jeg fikk beskjed fra trafikkstasjonen at jeg kunne få skilter uten problemer forrige gang jeg var der =(((
HEHEHE!! Sovet i timen du å ja!!
 #385729  av bjornalf
 
Jaja... Du får plinge på om du skal ha en turbo 6 trinns eurospec. Rhd har en til salgs en liten stund til.
 #386482  av Ackrite
 
FS-Styling.no skrev:
Ackrite skrev:Ringte BT nå og de sa at jeg måtte skaffe en ecebekreftelse fra toyota.
så jeg ringte toyota norge og fikk beskjed at de kunne ikke skaffe en slik en på jdm supra.
meeen fant jeg en euro supra kunne de skaffe det for ca 2500.- :P haha
så det var noe dritt!! spessielt siden jeg fikk beskjed fra trafikkstasjonen at jeg kunne få skilter uten problemer forrige gang jeg var der =(((
HEHEHE!! Sovet i timen du å ja!!

neida ikke sovet i timen. Bare fått dårlig/ymse info fra samme innstangs. men da vi tok den inn fra england fikk vi beskjed om at siden vi tok med som flyttelass og kjerringa er fra england så var det null stress og få skilter sa de på bt da. så sier dem at det ikke går når jeg ringte 2 uker siden eller no,
så ringte jeg opp igjen i går og traff på en anna kar som sa det er ikke noe problem, siden de som flytter inn hit har lov til og ha med seg en valgfri bil (kort sagt)...
så de greier jo faen ikke og bestemme seg! Og har de sagt jeg kan få skilter, så SKAL jeg faen meg ha det oxo!