TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp til ombygging

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #386915  av mr2storbrua
 
Var det ikke problemer å få godkjent de mest ekstreme Artic Trucks i Norge, så de godkjente de på Island og så ble de godkjent i Norge etterpå?
 #388362  av Radial
 
Alt går å registrere, men herregud som det koster a gitt....

Noen ganger må man sette finger'n i jorda og si til seg selv; Skal jeg bruke 300 000++ kroner for en aldrene 90-talls bil med 280 hester? Da skal det ikke være Penga det står på hvertfal, og da kan du koste på deg en tur til TÜV og få bilen gjennom.
 #388376  av bjornalf
 
jør ikke det vettu!!!!!


252 000 for en uk supra med litt km på telleren er ikke så ille syns jeg :)
 #388383  av 2r-e-rik
 
bjornalf skrev:gjør ikke det vettu!!!!!


252 000 for en uk supra med litt km på telleren er ikke så ille syns jeg :)
det er billig det.. men jeg hadde ikke sitti på den sida å kjørt om jeg fikk bilen gratis engang.. så da hadde jeg heller betalt 4-5 hundre tusen på en euro spec..
men det er jo en fri verden så det plager ikke meg at dere ikke ser noe når dere skal kjøre forbi...
 #388385  av Zepticon
 
Radial skrev:Alt går å registrere, men herregud som det koster a gitt....

Noen ganger må man sette finger'n i jorda og si til seg selv; Skal jeg bruke 300 000++ kroner for en aldrene 90-talls bil med 280 hester? Da skal det ikke være Penga det står på hvertfal, og da kan du koste på deg en tur til TÜV og få bilen gjennom.
Nei, det er ikke alt som går å registrere. TUV papirer er oppskrytt, og de omtales slik at man tror de er løsningen på alt. Dette har vært prøvd for å gjøre Skyline registrerbar her i landet. Det var tilogmed snakk om å ofre en bil til kolisjonstest for å få dete til men det var i følge biltilsynet uaktuellt. De vil rett og slett ikke tillate bilen på skilter i norge.
 #388389  av bjornalf
 
skal kanskje registrere en r34 gtr :) 2001 v-spec!!! får svar i neste uke :)
 #388433  av Zepticon
 
bjornalf skrev:skal kanskje registrere en r34 gtr :) 2001 v-spec!!! får svar i neste uke :)
Om du får det til så kan du tjene fett på det vil jeg tro!
 #390847  av Ã¸.f
 
Fett? Er ikke V-Specèn dyr i innkjøp? Må vel tolles inn som 420hk? Eller er det "bare" 280hk?
Zepticon skrev:
bjornalf skrev:skal kanskje registrere en r34 gtr :) 2001 v-spec!!! får svar i neste uke :)
Om du får det til så kan du tjene fett på det vil jeg tro!
 #390902  av Zepticon
 
ø.f skrev:Fett? Er ikke V-Specèn dyr i innkjøp? Må vel tolles inn som 420hk? Eller er det "bare" 280hk?
Zepticon skrev:
bjornalf skrev:skal kanskje registrere en r34 gtr :) 2001 v-spec!!! får svar i neste uke :)
Om du får det til så kan du tjene fett på det vil jeg tro!
Med tanke på at han i såfall er en av svært få som kan gjøre dette, og hvilken kultstatus disse bilene har, så regner jeg med det er en del pappagutter (og andre gutter som har tjent penga selv) som fort legger ut for en slik skjønnhet:)
 #391073  av bjornalf
 
er "bare" 280 hk så er bra i forhold til avgifter :) har fått svar og det ser veldig bra ut syns jeg :) så får se hva som skjer... GTr r34 v-spec i bodø FTW!!
 #391211  av Ã¸.f
 
Du får huke tak i meg om du ser en titan-grå R35 iløpet av sommeren,så får vi til et lite GT-R meet :wink:
bjornalf skrev:er "bare" 280 hk så er bra i forhold til avgifter :) har fått svar og det ser veldig bra ut syns jeg :) så får se hva som skjer... GTr r34 v-spec i bodø FTW!!
 #391512  av Ackrite
 
Da har jeg vært hos BT med supra'n og er bare 1 papir unna skilter..
han sa at jeg trengte det ece dokumentet som toyota norge IKKE kan skaffe til bilen min.. MEEN toyota UK kunne skaffe det :D
så da er det bare og betale 109 euro og vente 10 dager :P
Og om de godkjenner det papiret som han typen på lillehammer sa at de antagelig gjorde så er det i boks =)
 #418860  av pr3cis
 
Ackrite skrev:Da har jeg vært hos BT med supra'n og er bare 1 papir unna skilter..
han sa at jeg trengte det ece dokumentet som toyota norge IKKE kan skaffe til bilen min.. MEEN toyota UK kunne skaffe det :D
så da er det bare og betale 109 euro og vente 10 dager :P
Og om de godkjenner det papiret som han typen på lillehammer sa at de antagelig gjorde så er det i boks =)
Hva skjedde? Ble det godkjent?