TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • senkesett

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #408015  av gossgoss
 
noen som vet hvor jeg kan få tak i justerbare coilovers, som har tuv papirer til supraen ?
har noen juserbare dempere nå som er godkjente i vognkortet, men de er ikek stive nok
så dekkene subber opp i hjulbuen :P
 #408021  av bjornalf
 
Kw3 er tuv godkjente å sinnsykt bra!
 #408055  av olemoda
 
H&R har også godkjente coilovers,
jeg kjører på de og syns de er ganske bra=)
 #408314  av olemoda
 
De sto på bilen som jeg kjøpte, men regner ikke med at det er vanskelig å få tak i h&r eller KW sine produkter.=) bare å søke litt på google så finner du nok lett;)
 #408850  av sindrejl
 
Jeg kan skaffe H&R ! :)

Vi (Tempe Dekkservice AS) selger H&R coilovers med TÃœV papirer til Supraen
kr 12 690,00,- men om det er interessant kan jeg nok slå av noen prosenter i TS-OGN rabatt

Senker 30-70mm foran og 20-60mm bak

http://www.h-r.com/gb/f_gewindefahrwerke.php
 #414036  av gemiz
 
Er det noen som leverer fjærer og dempere (orginal høyde) eller må jeg da kjøpe nytt fra Toyota?
 #414063  av olemoda
 
Fjærer i orginal høyde blir vel hos toyota eller noen andre steder du klarer å søke opp.
Dempere er dempere, de styrer ikke høyde så av dempere kan du kjøpe hva som helst egentlig.
Trenger ikke tuv på dempere heller siden de ikke gjør noe med høyden.
 #434106  av Sverre Daniel
 
hvordan er det å få med TUV papirer når man kjøper senkesett på Ebay for eksempel?
for ser mange kitt som ligger ute til en brøkdel av prisen i norge.
 #434108  av Radial
 
TÜV papirer på ebay produkter er som regel bare tull.

Mine D2 coilovere var TÜV sertifiserte, til JZX100 chassi (skulle brukes på min JZX90 Drifter)
Men JZX100 Chassi har aldri har blitt solgt i Europa engang, og derfor totalt ubrukelig med noen form for TÃœV.
Lukta fake i lang,lang vei.

Jeg ga f*** , bilen skal ikke på veien uansett, men til en gatebil hadde jeg gått for noe Tysk fra Eibach eller lignende. Da er ting på stell.
 #434185  av et_casey
 
Hei

Jeg vet at dette er en gammel tråd, men må bare informere.

KW Variant 3 er ikke TÜV godkjente til Supra MKIV. Jeg gikk på denne blemmen på SENK.NO hvor det stod at de var godkjente. Da jeg fikk senkesettet og begynte å etterlyse TÜV papirene på disse, så kom det frem at de ikke var godkjent.
De endret plutselig nettsidene sine, og dette gjorde de like etter at jeg klagde. Jeg fikk ikke dokumentert at det stod på nettsidene at de var godkjente, men har dokumentert at nettsidene ble endret 5 minutter etter at jeg klagde.