TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Div spm ang turboupgrade mkIV

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #410150  av Ackrite
 
Jeg har en Jdm-spec MkIV n/a som jeg skal bytte motor og girkasse i.
den blir erstatet med en 2jz-gte med tilhørende 6trinns kasse.
Det sitter ca 450hk i den motoren, hva må byttes av bremser, foringer akslinger og div for at det skal holde? hørt at orginale jdm deler kan tåle opp til 600hk?
bilen har forøverig gått ca 150k og er en 94 mod =)

Evt hvor kjøper jeg det som trengs?

Jeg lurer også litt på hvor jeg finner noe vettug styling med bra pass form og felger.


på forhånd takk
 #410170  av Radial
 
når du bytter til GTE med den tilhørende 6 trinns-kassa, så er det Diffen og drivakslene som er det svake punkt (vesentlig kraftigere på GTE)... men med 450 ponnier så holder det lenge sålenge det ikke er veldig slitent. Og sålenge du ikke kjøper deg 330mm breie bakhjul og lignende, burde det holde fint og trenger ikke oppgraderinger foruten litt stivere foringer ol hvis du skal bruke bilen til Drifting/Racing... men det har kun med kjøre-egenskapene å gjøre, ikke holdbarheten på drivlinja.

Ett tips er å ha en clutch med fjæra senter... slagene du får i drivverket av en knallhard ufjæret clutch er ganske harde, og ting får mye mer juling enn folk er klar over.... selv den minste slark blir plutselig veldig stor.
 #410230  av bjornalf
 
Et godt tips er å gjøre et kjapt regnestykke om det kanskje er best å selge bilen å kjøpe en tt 6 trins bil med en gang!!!! Er alt for mye tap på et sånn prosjekt. Tt 6 trinns fås for rundt 70k :)