TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sliter med triggersystemet 2jzgte (vi-pecv88)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #410881  av Aleks_
 
det som skjer er at hvis vi ska ha start på bilen så må vi sette opp feil tenning.. så starter den, også justerer vi tenningen tilbake til 0 og får den til å gå fint på tomgang.. men hvis vi da stopper bilen og prøver å starte igjen så vil den ikke. får opp trigger error counteren med flere feil .. 

noen ide om hva det kan være? 

Registeret er sjekket og det står riktig montert.. 
 #410886  av celica_st185
 
Sjekk at triggeren er kobla riktig. Hadde noe lignende når jeg monterte Link (Mye det samme som vipec), og da var det 2 ledninger som var bytta om
 #410887  av Aleks_
 
Vi har byttet om på ledningene på kam sensoren fordi vi fikk ikkje triggersignal først, men kan sikkert prøve å bytte tilbake. Men det virket ikkje først så derfor byttet vi til slik det er no.
 #410889  av Aleks_
 
Kan jo være den på veiven er koblet feil men vi får jo triggersignal. Og det ser ut til å stemme når vi kinner motoren, men når vi starter den og turtallet blir høyere så får vi trigger error counter utslag.

Kor mange tenner har du på ditt truggerhjul? Mitt har 12. Så lurer på om løsningen er å kappe vekk en tann og kjøre 12-1 i tenning.

Kunne du sendt meg innstillingene dine?
 #410898  av celica_st185
 
Jeg kjører med 24-1 på kammen, funker fint det til mitt bruk hvertfall. Er en 3s-gte min da, og bruker det orginale triggerhjulet i fordeleren bare filt ned en tann.
 #410911  av Morten
 
Høres og ut som om det kan være verdt å leke litt med "trigger arming threshold" settingene. Mulig du må sette litt høyere (eventuelt lavere) spenning der ved turtall der den er i gang.

Men om du VET du har bytta om på polariteten på triggeren er det noe som VIL skape trøbbel om det er bytta om. Noen ganger med litt rare symptom som at den går helt rent og fint utenom i ett eller annet turtallsområde som alt blir tull.
 #410932  av Supramk3turbo
 
Har du hatt ut trigger sensoren på veiva å sett på den... Jeg hadde også et rart problem med trigger sensoren en gang... da tok jeg den ut å så at den hadde fått seg en bulk, ikke vet jeg hvordan det har forekommet, men byttet den ut, å motoren gikk bra igjen :)
 #410935  av Aleks_
 
det kan nok være verdt å sjekke.. men rart at den klarer å telle riktig på lavt turtall då.. :P

har prøvd å endre på de innstillingene.. men alikevel så har vi feil tenning mellom 1500 og 3000 rpm

ser ut som at det blir 12-1 tenning på meg :P
 #410954  av Supramk3turbo
 
Ja, min var motsatt... Klarte ikke å telle ordentlig på lave turtall, bare over 1500 omdr :p
 #410960  av Supramk3turbo
 
Jeg kjører 2jz-gte med aem ems 30-1100 :)