TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Diverse tekniske spm. angÃ¥ende 7M til dem som har peiling!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #411252  av Supra MKIII up north
 
Hei!

Driver å sette sammen prosjektet mitt, å har noen spm. til dere der ute :D

Nr.1: Jeg skal "by-passe" hele varmeapparatet i bilen, og lurer derfor på om jeg kan koble opp en slange som vist på tegningen? Dette skulle vel gjøre slik at vannet bare sirkulerer i motoren, og ikke inn via varmeapparatet.
Vannslange
Vannslange
IMAG0137.jpg (435.06 kiB) Vist 3392 ganger
Nr.2: Har også montert ny clutch osv. og lurer på om det mangler et deksel/plate som skal skjule cluchen/svinghjulet på undersiden?
Svinghjul
Svinghjul
IMAG0131.jpg (305.26 kiB) Vist 3392 ganger
Nr.3: Har også lagt opp oljeslanger til turboen. I denne sammenheng lurer jeg på om jeg har valgt riktig "hull" i motoren til returslangen. Kan noen bekrefte, eller avkrefte, at jeg har koblet det på rett plass? Returslangen er forøvrig den tykke slange helt til venstre i bildet. Eller skal returen være koblet inn der hvor jeg har markert med rødt?
Turboslanger
Turboslanger
IMAG0136.jpg (353.45 kiB) Vist 3392 ganger
Nr.4: Det siste jeg lurer på er; hva er dette? Er det en oljeretur fra noe slag? skal denne blokkeres siden jeg skal kjøre med oljefilter-flytte-sats?
Oljeretur?
Oljeretur?
IMAG0134.jpg (314.75 kiB) Vist 3392 ganger

Håper på mange svar/kommentarer så snart som mulig! :D

På forhånd takk!
 #411276  av tojo
 
1. ja det burde bli rett.
2. deksel mangler
3. Orginalt går oljeretur fra turbo til "bilde 4"
 #411278  av Supra MKIII up north
 
Hei, takk for raskt svar! :D

Vet du om dette dekselet har et delenr, eller kan man bare skjære til ei plate av 3-4mm alu.? Det er vel en fordel at det er tett der? :lol:

Så hvis jeg har koblet oljereturen fra turboen slik som jeg har gjort, så kan/må jeg blokkere det røret på "bilde 4" ?? Og oljereturen min er koblet til rett plass på motoren? Jeg har ikke koblet det til en inngang som har trykk "ut av motoren"??

Takk for flere svar ;)

Daniel..