TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tennplugg merke "Int" noen som har hørt om brukt dette?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #411678  av R-32GTR
 
Som topic sier, noen som har prøvd merke INT Iridium EIX-BKR8 ? De som selger sier det skal tilsvare samme kvalitet som NGK..men er litt skeptisk. Søker på nettet finner bare sann trade, kjøp store kvatum fra china osv...
 #411734  av Radial
 
irdium er no forbanna dritt, og svært dyrt. Tåler lite juling(kaldstarter, drukning, oljeavleiringer etz)....men varer lenge på orginale motorer i god stand.

NGK er NGK... svært mange som prøver å kopiere dem.
Da er det faktisk bedre å velge ett annet mer kjennt merke som BERU, BOSCH eller noe.
 #411762  av Radial
 
BKR8ES koster deg typisk 40kr pr plugg, og er en vanlig kobber-plugg... Prøv den du.

Vanligste oppgraderings-plugg på JZ motor er dog å gå fra BKR6ES til BKR7ES.... 8 er det nest kaldeste du får :)
 #411769  av Supramk3turbo
 
Ja, jeg har prøvd litt forskjellig opp igjennom, å jeg faller altid tilbake på NGK plugger. Mange fagfolk sier at japse biler skal ha NGK plugger, det er det beste de kan få :)

Jeg prøvde også BERU en gang, skulle være tilsvranende bkr7e plugger, men det endte med bare fusk å tungstartet bil.
 #411774  av R-32GTR
 
Landet på Greddy/NGK plugger, noe som greddy har utviklet sammen med NGK...disse pluggene er det mangen som sverger til. Koster en del kroner da, godt over 200kr stk. Men når man har brukt x antal kroner på motor, hvorfor da spare på noen hundre lapper :D Dette med plugger er jo ikke likt for alle, kommer jo ann på hvilket opsett man har, hva man skal bruke motoren til osv...så og si at iridium er noe dritt, er vel ikke helt riktig!!
 #411779  av Radial
 
en irdium plugg på varmeverdi nr 8 er ikke noe kaldere enn en Kobber-plugg på nr 8... men den tåler ikke no særlig juling, og gjør motoren ofte mer tungstarta når pluggen er "våt".

Irdium er fine greier det til standard biler, trenger ikke bytte plugger på 50 000km etz, men til andre ting kommer du til å bytte plugger svært ofte, og da er det unødvendig dyrt.

Fredrik Aasbø kjører vanlige BKR9 kobberplugger på sin 2JZ med +600 ponnier på E85, har ikke rasa en eneste gang pga plugga akkurat :) Men ja, varmeverdien på pluggen bestemmes av mange forskjellige faktorer