TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tips om senkesett mk3

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #413260  av Astro
 
Noen som har forslag til senkesett til bila mi. Mk3 uten turbo. Har lyst til å ha dein lavere,men trenger ikke no versting deler,da dein blir finbrukt bare..
 #413262  av Supramk3turbo
 
SKal du ha det godkjent i vognkort så er vell utvalget heller snevert til supra mk3.

Men skal du ha noe til en grei penge som fungerer bra å er av god kvalitet, så gå for Gule Konidempere og Eibach senkefjærer. Eibach senker rundt 30 mm. :) Det finnes ikke TUV papirer på EIbach fjærer til supra mk3 desverre.

Om ikke så må du nok over på dyre coilovers for å finne noe med TUV papirer.

Demperne kan du i teorien bytte ut med hva du vill, det kreves ingen papirer eller godkjenning på dempere.
 #413263  av Astro
 
Ekke så super nøye på Tuv nei,så da kan æ prøv d vettu:) Takk takk
 #413381  av commen
 
Nice...noen eksempler på coilovers som er TüV godkjente til Supra MK3?
Har litt erfaring med at Supra'en "roller" i sving med litt aktiv kjøring :)
 #413403  av Supramk3turbo
 
Jeg husker ikke i farta, men lurer på om TEIN har et med TUV :)

Ja, supraen roller en del orginalt, men det har også mye å si med de orginale krenge stagene, kjøper du f.eks noen ettermarkeds swaybars fra suspension tequenics vil du mere stooor forskjell, bilen ligger mye flatere på veien :)
 #413494  av TBS
 
Det sitter K-sport Coilovere med TÜV papirer på min...
Har ikke sjekket at nummerene stemmer over-ens.. den tid den sorg ;)
 #413514  av commen
 
Nice =)
 #413732  av gemiz
 
Har selv: http://www.d2racing.com/content/products/coilovers
Ikke kjørt med dem, men virker OK. Har vel lest at de er noe samme kvalitet som k-sport og andre "billige" justerbare dempere. Pass-formen på demper tårna var også "så som så".

BTW.
Er det noen som har orginale dempere og fjærer til Supra MK3 turbo de ønsker å bli kvitt? Ta Kontakt!
 #448605  av Astro
 
Blir kjøpt inn senkesett i år tenker jeg,men ser det stort sett bare er 30-35 mm senk. Min har jo en kjørehøyde på linje med en SUV... Noen som har sett sett med mere senk? Tuv er uvesentlig..
 #449887  av sm887
 
Astro skrev:Blir kjøpt inn senkesett i år tenker jeg,men ser det stort sett bare er 30-35 mm senk. Min har jo en kjørehøyde på linje med en SUV... Noen som har sett sett med mere senk? Tuv er uvesentlig..
Tror du må gå for coilovers hvis du skal noe særlig over 35mm :-) Har ikke sett mer enn 35mm med bare fjærer.