TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger hjelp med kaldstart map AEM ems, mkiv

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #414157  av iverzen
 
Som nevnt ovenfor trenger jeg litt hjelp. Har prøvd og lest og sett filmer på hvordan man justerer kaldstart, men det blir ikke noe bra.
Bruker sikkert 3-4 min for og få start og da går den ok. Boost map er justert i benk.
Kan filme og ta scr shot av map for ilustrasjon av problemet.
Håper på hjelp:)
 #414163  av Radial
 
Hvilke Coiler og drivstoff?
 #414237  av iverzen
 
bjornalf skrev:send meg mappet på bjornalf_r@hotmail.com så kan jeg se på det....

er garantert noe med tenningen...

bjørnstad som har mappet....?
Den er sykt vanskelig og starte på kald motor, men når den er varm er det litt lettere. Idle map er og litt på jordet.
Er mappet på shs.
Har sendt .cal filen på mail
 #414621  av et_casey
 
Hei



Da jeg hadde problemer med kaldstarten på min 2JZ så måtte jeg justere disse to under Advanced engine start:

Initial crank pulse table
og
Start ekstra vs temp table

Det som var problemet mitt var at motoren fikk for lite bensin når den var kald og i crank øyeblikket.
AFR bør ligge på rundt 11-12 når kjølevannet er under 50 grader for å få den til å bakke rent.


-Lars
 #418750  av iverzen
 
et_casey skrev:Hei



Da jeg hadde problemer med kaldstarten på min 2JZ så måtte jeg justere disse to under Advanced engine start:

Initial crank pulse table
og
Start ekstra vs temp table

Det som var problemet mitt var at motoren fikk for lite bensin når den var kald og i crank øyeblikket.
AFR bør ligge på rundt 11-12 når kjølevannet er under 50 grader for å få den til å bakke rent.


-Lars
Skal se på dette...når jeg vrir på tenningen går bensinpumpene og bygger trykk så stanser de. Når jeg kjører starteren går ikke pumpene. De starter når bilen starter som tar en stund. Trodde de skulle gå hele tiden jeg!?
 #418759  av MR2i
 
Om det er som med min ECU, starter de kun en viss tid før de stoppes. Så må det komme et signal fra ECU om at motor går rundt for at pumpene startes igjen.

Jeg lastet ned AEMTuner v2.98 (Regner med at det er den du bruker) og på den har du en kategori "Start". Der finner du "Start extra vs Temp" samt "Initial Crank pulse" og til slutt "Warm up enrichment". Dette er akkurat de samme som jeg har på Emeralden.
Det er disse verdiene du må øke på lavere temperaturer. På grunnmappen jeg fikk, sto alle verdiene på 0, så jeg kjenner igjen problemet.