TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • supra dyno map

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #415296  av bjornalf
 
supra
Vedlegg
Dyno supra e85.png
Dyno supra e85.png (155.4 kiB) Vist 4457 ganger
 #415333  av bjornalf
 
ja er et map fra i vår engang... 1.2-1,3 bars trykk e85. kjører nå ca 740 rwhp på 2 bar :)

har benk selv i garasjen så kan leke litt opp å ned å rundt om med timing å fuel :)
 #415340  av et_casey
 
Hva har du gjort med motoren?
Hvilken turbo og hvor store dyser har du?

-Lars
 #415350  av bjornalf
 
motor bygd, carillo,cp,ferrea topp osv. standard ventil størrelse ingen porting og 264 kammer.

kjører en s362 FMW Borg warner turbo. altså en 62 mm billet utgave.

men blir nok å oppgradere til en 66mm for å ha muligheten til et par hundre hk til :)
 #415355  av et_casey
 
Hva kjører du i tenning på moment toppen med E85?

Sitter å skal finne ut hva slags turbo jeg skal bytte til, har en gammel Greddy T78 33D som jeg har lyst til å bytte ut pga at det er veldig gammeldags turbo teknologi, men den er jo så å si skuddsikker.
 #415356  av bjornalf
 
dette er tenningen som ble brukt... bjørnstad bil som hadde satt det opp... LOL

etter jeg begynte å se på dette selv så viste det seg at tenningen var 6 grader feil derfor så høye tall. dette viste ikke bjørnstad noe om... di bare tenkte at min bil var magisk å tålte uendelig med tenning...

denne tenningen ble kjørt på vanlig bensin opp til 1,2 bar... heldigvis så laddet jeg ikke mer en dette...

så trekk av ca 6 grader over hele tabbelen for å få riktig...

bruker ikke dette tenningsmappet nå har et som er en del safere :) og har fikset tenningen :)

bjørnstad har jo også funnet ut at en 3,5 bars map sensor var smart å bruke da de eneste vallgene du har i electromotive tec3 sitt program er 1-3-4 bars senorer... så over 1,2-3 bar så er tenningen lik hele veien til 2 bar...

så må kjøre lav tenning hele tia da.... kjøpte ny sensor men fikset ikke problemet... er sikkert koblet feil en plass...

hvem kan ha gjort det da? LOL

bilen funker bra nå så skal jeg gå over alt til vinteren med datasprutet osv for å få det optimalt :)
Vedlegg
tenning.png
tenning.png (44.41 kiB) Vist 4392 ganger
 #415843  av Supramk3turbo
 
Har du bilde av tenningsmappet du bruker nå?? Litt intressant å se :)
 #415912  av bjornalf
 
Jess skal se hva jeg finner, alt er jo på 3 forskjellige pcer...
 #415919  av 3rlend
 
Skulle ønske jeg forstod det der :P

du har ikke noe erfring med power fc? :P
flytter til bodø til høsten skjønner du..... :D
 #416195  av bjornalf
 
Erfaring nja men har jobba litt med en rx7 med power fc er et veldig greit å enkelt program. Så vi skal nok få til ja :)