TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Jacquelins trÃ¥d med dumme spørsmÃ¥l om MkIII

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #415459  av jacquelin
 
Som en "klok" mann ved navn Mr. Garrison sa en gang: there's no stupid questions, only stupid people. Derfor trenger jeg litt tips om min demontering av karosserideler til bilen min. (og bare sånn at det er klart, jeg kan virkelig ikke skru og vet ikke hva veldig mange ting heter, men det jeg derimot vet, er at dere er veldig snille. Tihi.) Så håper noen vil hjelpe meg litt fremover. Gruer meg spesielt til bilen skal sammen igjen. :P

-Skjermene. Bortsett fra alle skruene som er rimelig synlig pluss den under innerskjermen så sitter den bare i to skruer frem mot den hmmm nesen? som sitter over fangeren sant? Er tilfeldigvis den nederste skruen sånn med mutter på baksiden? :P Føler jeg har skrudd på den i en evighet uten at det har skjedd noe. Hvordan ellers får jeg av den drittskruen? -Grill. Den sitter jo i en klips?greie på hver side ja? Men den ene sitter jo midt bak Toyotalogoen. Hvordan får jeg vippet opp den dingsen da?

Ellers så håper jeg at resten av skruene til fanger og nese er lett å finne når først grillen kommer av?
Sist redigert av jacquelin den 16 jul 2012 00:37, redigert 1 gang totalt.
 #415460  av Scotty
 
Ang skjermene så er det de øverste langs motorrommet, under nederst, innersiden av døra og 2stk foran som du nevner. Sitter bolter i den "nesa", så er kun muttere du trenger å skru løs på innersiden av fenderne. Med tanke på at boltene ikke har hode så er det mulig at dem har løsnet inni "nesa" og bare går rundt og rundt når du prøver å løsne mutteren. Isåfall må du kanskje prøve å ta av fenderne og nesa samtidig for så å fikset det mens det allerede er tatt av fra bilen.

Med grillen kan jeg ikke huske noe annet enn at den var enkel å ta av og på? Sikker på at du ikke kommer til for å løsne klipsene? Kanskje på fra undersiden av bilen?
 #415583  av jacquelin
 
Da var det plutselig ikke så mange deler igjen på bilen! :D Kom til klipset i grillen fra baksiden, men den var jo halvveis dekket så fikk det ikke til da. Men min mentale støtte/copilot (som kan like lite som meg) dro i nese og grill mens jeg i vill frustrasjon rotet rundt med skrutrekker, så da hadde ikke det dumme klipset noe valg. Og så var det to skruer som holdt nese sammen med skjerm som jeg ikke hadde sett. Etter det gikk den ene skjermen, som skal beholdes, av. Men den var limt fast mot motorrommet. Er det noe orginale greier? Burde jeg gjøre det når bilen skal monteres? Den andre skjermen, som er kast, gikk av samtidig med nesen. Men hva skal jeg kappe av skruen med? Og det festet til skjermen inni hjulhuset. Må jeg ha det? :P Haha. Gikk litt hardt ut over det iom at både skruen og festet var gjennomrustet. (og vi var lei)

Listene rundt rutene og sidevinduene. Hvordan tar man av de? Prøvde litt på det ene sidevinduet men det hang så sykt fast og er så redd for å ødelegge de..

Ellers er jeg meget fornøyd med hvor lite rust det egentlig er på bilen. :P Hehe alt tatt i betrakning. Tre flekker på hver side bak.

Tusen hjertelig for hjelp. :D
 #416917  av jacquelin
 
Hvem av dere har rustsveiset på disse bilene? Scotty? Hvor ille var det da? Var egentlig en del som manglet på bilen min så ikke helt sikker på hvordan løse det. :( Er vel ikke tilfeldigis noen med en fin delebil stående? :P Eller er bakdelsimport letteste utvei?
 #416936  av sindrejl
 
jeg skal ikke gi deg tips siden jeg ikke har skrudd supra mk3, men siden det mangler en sånn facebook type "liker" knapp her så får jeg bare si; lykke til! :)
 #417075  av ArildM
 
Spørsmålet er vel ikke om det er noen som har sveiset rust på en gammel japse fra 80tallet, spørsmålet er om det er noen som ikke har fortrengt alt drittarbeidet :lol:
 #417107  av Zepticon
 
jacquelin skrev:Haha oki... Kjedelig da...
Er da bare å gjøre som alle andre, prøve ;)
Ikke noe forskjell på å sveise rust på en Supra, enn en gammel BMW, eller en hvilket som hellst annen bil. de er alle alget av det samme, på mer eller mindre samme måte:D Så om du finner en rustsveisehowto så er det bare tut og kjør!
 #417131  av ArildM
 
Står det ikke i Scotty sin tråd hvordan han løste dette?
Tror det ble brukt hjulbuer fra en annen bil, skal ikke være noe problem.
 #417135  av jacquelin
 
Men er liksom ikke bare utenpå. Alt er jo vekke innvendig så er jo ikke så lett å se hvordan ting skal være... Vet ikke men kanskje det var noen hjulkasser som kanskje var noe i nærheten av likt, og så ble det diskutert om bakskjermene måtte av får å få til det inni. Og får hjelp til sveisingen. Men forhører meg om pris på innv og utv skjermer fra Japan...