TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mk4 rhd -> lhd

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #415806  av jza80
 
Heisann.
Har kjøpt meg en mk4 supra tt.
Den er selvfølgelig uten skilt og med ratte på feil side...
Er det mye jobb å få ratte på rett side?
Den er ribbet, så man slipper interiør biten.

Tannstang fra lhd må jeg ha,
men kan jeg bruke bremsekraftforsterker fra rhd?
Og passer den på en rhd torpedovegg?

Hvordan er det forresten å kjøre uten bkf?
Innfestningene til rattet er vell bare å lage nye, og rattstammen mener jeg skal passe...
Flytte pedalstell..

Er det noe mer da? :)

Takker på forhånd for svar!
 #415893  av 2r-e-rik
 
jeg har bygget om en nissan fra feil til riktig side.. Å der måtte jeg bygge om torpedo veggen.. Så antar at jobben er tilsvarende.. Det er i grunn fort gjordt..
Jeg brukte rundt 100 timer.. Men jeg hadde mye utfordringer med at det var bur i bilen fra før av...
Anbefaler deg å skaffe dele bil.. Eller et front cut... Da vet du at du har di delene du trenger..
 #415894  av Holger
 
jeg tror stroems her inne på forumet bygde om sin fra RHD til LHD :)
 #415905  av jza80
 
2r-e-rik skrev:jeg har bygget om en nissan fra feil til riktig side.. Å der måtte jeg bygge om torpedo veggen.. Så antar at jobben er tilsvarende.. Det er i grunn fort gjordt..
Jeg brukte rundt 100 timer.. Men jeg hadde mye utfordringer med at det var bur i bilen fra før av...
Anbefaler deg å skaffe dele bil.. Eller et front cut... Da vet du at du har di delene du trenger..
det er uaktuelt å legge så sinnsykt mye arbeid i det... :)
tenkte hvis bkf passet, så var det liksom ikke så mye annet som måtte flyttes.
 #415906  av jza80
 
Holger skrev:jeg tror stroems her inne på forumet bygde om sin fra RHD til LHD :)
mulig det..
leita igjennom trådene han hadde startet, var ikke noe der ihvertfall.
 #415911  av 2r-e-rik
 
jza80 skrev:
2r-e-rik skrev:jeg har bygget om en nissan fra feil til riktig side.. Å der måtte jeg bygge om torpedo veggen.. Så antar at jobben er tilsvarende.. Det er i grunn fort gjordt..
Jeg brukte rundt 100 timer.. Men jeg hadde mye utfordringer med at det var bur i bilen fra før av...
Anbefaler deg å skaffe dele bil.. Eller et front cut... Da vet du at du har di delene du trenger..
det er uaktuelt å legge så sinnsykt mye arbeid i det... :)
tenkte hvis bkf passet, så var det liksom ikke så mye annet som måtte flyttes.
Drit i den bremse kraft forsterkeren.. Jeg har kasta den.. Den må fjernes om du venstre beins bremser..
Men det beste men bilen jeg har bygget om er at jeg fikk fjernet nesten hundre kilo.. Ingen biler er anatomisk riktig med feil ratt.. Så derfor er torpedo veggen lengre bak på venstre siden.. Og så er det mye ekstra deler for å få ting til å passe...
Lettere å skru på motoren ble det etter ombygging også...
Men det er mye mulig du bruker kortere tid enn meg.. For jeg er perfeksjonist og jeg har bygget om bilen så ikke engang nissan ser at den opprinnelig var feil rattet...
 #415930  av jza80
 
pedalboks. hmm..
må man ta mye i knebøy for å klare å låse hjulene da? :)
ser for meg at det blir helt jævlig å kjøre...?
Men det er jo helt klart det enkleste.
 #415951  av jza80
 
Hellrider skrev:Tren deg på RHD.. tar ikke lange tiden..

Det er en svenske som gjør jobben for 90.000 SEK komplett med deler. Får også med LHD seter der sjåførsetet er el.

Billigste er jo å lære seg å kjøre RHD.
regner med 90.000 er for en bil med fullt interiør osv.
ja, alle sier det er så enkelt å kjøre rhd, men jeg venstrehanda mi er jo knapt brukanes til noe... :)
men det går sikkert med trening.

tenkte bare hvis det lot seg gjøre å flytte bkf rett over, så hadde det ikke vært så mye jobb.
eventuelt funnet noen erstatning for bkf.
 #416030  av FS-Styling.no
 
Torpedovegg, toppplate ledningsnett +++ Stroems har forklart at deter sinnsykt t jobb og har ikke ville gjort dette på nytt hadde han visst hvor mye arbeid det er for å få dette bra! Bilen ble nå godkjent ombygd fra N/A RHD til TT LHD å all kred til han :-D
 #416045  av Raymond F
 
Noen som vet kot man kan få kjøpt Lhd deler til ombyggingen ?
 #416050  av jza80
 
for min del er det snakk om en banebil. så blir jo ikke like omfattende.
ihverfall hvis man finner en løsning på bremsekraftforsterker. uten å bytte torpedovegg.
 #416212  av FS-Styling.no
 
Kjøp krasja LHD bil fra eks USA/Tyskland å ta inn! Da har du alt av deler!