TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Slakk i diff

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #416248  av sTian!
 
Hei. Har prøvd å søke litt men finner ikke noe vesentlig.
Sliter med en lyd fra bakakslingen, når eg snur på mellomakslingen ser eg tydlig aksial slakk i drivakslingene... Noen som vet hvor man får fatt i "rebuild" kit eller hvem som overhaler slike i norge? Er dette vanlig problem på supra? forresten en mk4 tt..
 #416295  av bjornalf
 
Er det klunkingen du tenker på? Ca 1 cm slakk hvis du tar handa på akslingen å vrir?

Er vell sånn på alle stort sett, du kan jo backlasje diffen for å få den tightere men alle 3 supraene mine har vært slik.

Klunker litt når du går av å på gass i 1-2-3 gir?
 #416310  av JePe
 
Var slik på min også..
 #416329  av Radial
 
på orginale Torsen-differensialer (stock på TT supra mk4 trur jeg) vil det være vanlig med en viss slark.

Drivakslingene/Stikkakslingene skal det ikke være store rotasjons-slarken i.... kun inn/ut. Sjekk at ikke boltene som fester akslingene i diffen ikke er løse..... Vært løse hos meg MANGE ganger. Måtte til slutt stramme de med Momentnøkkel til ca 70nm... siden har de ikke løsna.
 #416349  av FS-Styling.no
 
PÅ min TRD diff klunker det en del når jeg svinger i lav fart... prøvd å forhør meg men ikke fått noe spesielle svar.. Regner med det skal være sånn....
 #416372  av Supramk3turbo
 
Er ikke så unormalt med litt slakk på et lastebil drivverk :p he he
 #416378  av sTian!
 
Er ikke den vanlige bakhjulstrekk slakken eg tenker på... Når eg vrir mellomakslingen frem og tilbake går den ene drivakslingen inn mot diff huset, og den andre ut av diffhuset, ca 5-10mm som blir nevnt over her men tror ikke du mener sammen slakken?

Passer TRD lagrene overens med vanlig lsd?
 #416381  av Radial
 
ååå...sideveis slark på stikkakslene?

Åpne diffen din du...trolig er det en stor slark eller noe løst ifb med lageret på innsiden av hver stikkaksel.
Har du no ulyd?
 #420060  av jza80
 
jeg har samme slakken i min diff.
stikkakslingen går inn\ut alt etter hvilken vei det dreies..
er det normalt?
 #420061  av sindrejl
 
FS-Styling.no skrev:PÅ min TRD diff klunker det en del når jeg svinger i lav fart... prøvd å forhør meg men ikke fått noe spesielle svar.. Regner med det skal være sånn....
Er det ikke fordi den er så stiv at den låser seg når du svinger i lav hastighet da? Det vil iallefall gi klunkelyder. Min TRD diff låser seg også i lav hastighet når jeg svinger, klunker godt da :)
 #420074  av tojo
 
Spec og klaringer finner du her:(orginalt fra fabrikk)

mk4: http://www.turbosupras.com/pdfs/JZA80%20TSRM/SS.pdf

offtopic: mk3: http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ion=A&P=27
 #420197  av FS-Styling.no
 
sindrejl skrev:
FS-Styling.no skrev:PÅ min TRD diff klunker det en del når jeg svinger i lav fart... prøvd å forhør meg men ikke fått noe spesielle svar.. Regner med det skal være sånn....
Er det ikke fordi den er så stiv at den låser seg når du svinger i lav hastighet da? Det vil iallefall gi klunkelyder. Min TRD diff låser seg også i lav hastighet når jeg svinger, klunker godt da :)

Veldig usikker... men er kun i lav fart at det klunker... så tar det ikke så tungt :-P