TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • map til 2jz-gte med vi-pec v44? :)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #416423  av Moseby Racing
 
hei!
lurer på om det er noen her inne sopm har map jeg kan bruke som start map på min 2jz-gte med vi-pec v44..bilen skal jo bremses men greit og hatt et map så jeg får varm kjørt den og sjekket div før bremsing! :)

Håper på svar :)
mvh Marius Moseby
 #416530  av Morten
 
Får vel fint startet den på default map? Grovjusteringene i starten er jo fort gjort uansett... :wink:
 #416534  av MR2i
 
Mapping er ikke for hvem som helst..

Jeg har slitt med mitt eget prosjekt og har hatt bilen innom et sted uten å bli noe særlig fornøyd.
Noen er veldig flinke til å oppgradere eksisterende anlegg hvor man bare chipper et kjøretøy.

Men å starte fra scratch fikser de ikke.

Jeg har selv Emarld ECU og kommer etterhvert til å ta bilen min til Dave Walker i UK for å få mappet bilen min.
 #416549  av donk2k
 
MR2i skrev:Mapping er ikke for hvem som helst..

Jeg har slitt med mitt eget prosjekt og har hatt bilen innom et sted uten å bli noe særlig fornøyd.
Noen er veldig flinke til å oppgradere eksisterende anlegg hvor man bare chipper et kjøretøy.

Men å starte fra scratch fikser de ikke.

Jeg har selv Emarld ECU og kommer etterhvert til å ta bilen min til Dave Walker i UK for å få mappet bilen min.

Ikke for å være negativ, men du funker fint som et eksempel for de som evt vil spare inn noen tusenlapper på å kjøpe relativt ukjente sprut for en litt billigere penge enn mer kjente sprut.
Ikke sikkert man sparer så mye på det i det lange løp.

Dag: Må vel være noen som fikser å mappe det sprutet der litt nærmere enn uk?
 #416550  av Morten
 
Mapping av den graden det er snakk om her, for å få jevn gange for vanrmkjøring og sjekk av lekkajser og den slags samt eventuelt transport til dynoen er difinitivt ikke noe magi eller spesielt vanskelig. Du bør ha en wideband måler koblet til sprutet, og en tenningspistol for å få kalibrert grunntenninga. Vipec er også temmelig brukervennlige sprut, så ikke noe å være redd for.
 #416606  av Moseby Racing
 
takk for svar folkens!
er helt ny på data sprut fronten så får vell prøve og feile litt før jeg drar med meg bilen til PBC Christer Halvorsen...skal bli moro og se hva den lager fornoe av effekt :)
en kompis har Innovative bredbånds lambda som blir puttet i eksosen og tenningslampa er på plass så blir sikkert i orden etter litt tukling :)
 #416623  av MR2i
 
donk2k skrev:
MR2i skrev:Mapping er ikke for hvem som helst..

Jeg har slitt med mitt eget prosjekt og har hatt bilen innom et sted uten å bli noe særlig fornøyd.
Noen er veldig flinke til å oppgradere eksisterende anlegg hvor man bare chipper et kjøretøy.

Men å starte fra scratch fikser de ikke.

Jeg har selv Emarld ECU og kommer etterhvert til å ta bilen min til Dave Walker i UK for å få mappet bilen min.

Ikke for å være negativ, men du funker fint som et eksempel for de som evt vil spare inn noen tusenlapper på å kjøpe relativt ukjente sprut for en litt billigere penge enn mer kjente sprut.
Ikke sikkert man sparer så mye på det i det lange løp.

Dag: Må vel være noen som fikser å mappe det sprutet der litt nærmere enn uk?
Joda, det er sikkert noen som gjør det.. Men Dave Walker er den som har designet sprutet, og har skrevet Haynes-boka angående innsprøytning.. og det beste argumentet er at han tar £270 for en dags mapping.. altså 2500,- sånn ca. Og selv med kjøringen så blir nok det billigere..
Men er åpen for forslag jeg.. :)