TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Oppkobling av 2jzgte

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #417443  av ST205RR
 
jza80 skrev:jo. mem det er også delvis borte
123000 0022 12
er ikke sikker på første 2 tall,

delenummer skal være 5+5 tall
eks: 17801-54100 luftfilter
 #417454  av Radial
 
Du har garantert disse 2 ECU'ene du da... for 2jz-gte VVTI motorer.

Bilde


Den vesle boksen er kontroll-boksen for Gasspjeldet ditt, siden det er ett elektronisk gasspjeld. Denne boksen har også tomgangs-funksjonaliteten + TRC funksjon (dersom brukt).
 #417455  av jza80
 
hmm.
ble mye kløing i hode nå..
har nettopp fått bilen, og det er med 2 ledningsnett og et utall styreenheter.
men det skal ikke være vvti på motoren..
 #417457  av Radial
 
jza80 skrev:men det skal ikke være vvti på motoren..
Du ser fort om det er elektronisk gasspjeld.... for da har du VVTI.
VVTI gasspjeld:

Bilde



non-VVTI gasspjeld:

Bilde



Blir dog ikke veldig overraska om du har VVTI elnett og Non-vvti motor.... Å sette sammen en bil andre har røska ifra hverandre går sjeldent bra :)
Og nei... desværre får du ikke vvti-hjernene og elnettet til å funke på Non-vvti motor
 #417460  av jza80
 
TBS skrev:
jza80 skrev:ok.
motoren kommer fra en aristo.
hvordan fungerer vannpumpa egentlig.
er en sånn solenoide\hydraulikk sak på den?
trenger jeg den?

Den hydrauliske vannpumpa er det vel bare å bytte ut med en gang, for den har en innebygd hydraulisk pumpe som driver radiator vifta på Aristo bilene, og det er vel kun Aristo som hadde dette oppsettet etter det jeg har forstått...? du trenger også nytt reimhjul :)


http://store.driftmotion.com/static/i-2 ... erpump.php

forstår det sånn at vannpumpa er to-delt, trenger jeg fremste del eller begge?
 #417464  av Radial
 
Vannpumpa;

Du trenger hele pumpa + nytt reimhjul (Hydrofan-hjulet passer ikke)
Les denne linken...er en guide med delenummer ,bilder og alt der. Guiden er til 1JZ, men 2JZ er prikk likt.
http://www.supramania.com/forums/conten ... with-pics*


Den lille boksen;
Japp, den er kun til VVTI-motorer,og passer kun på Elnettet til VVTI. Kan kun kombineres med VVTI ECU'en.



Hvis du nå sitter i baret, og har feil sprut for motoren.... så kan du like greit sette inn datasprut med en gang. Det blir trolig mye enklere (og billigere?) enn å få tak i hjerner, elnett, Bensinpumpe-hjerner og alt mulig annet humbug.
 #417465  av jza80
 
dele nummeret på min boks slutter på 14500, ikke 14501..
sier det deg noe?
 #417466  av Radial
 
hvis jeg søker på 14501 isteden for 14500 på toyoDIY.com så linker det til akkurat samme bil, og samme boks.

forskjellen på 14500 og 14501 er nok bare hvilken "versjon" av ECU det er.... altså er en 14501 en NYERE box enn en 14500.
 #417469  av jza80
 
i følge google, har jeg rett ecu.
skjønner bare ikke hvorfor jeg har den andre boksen også, kanskje den bare styrer tractioncontrol?
 #417470  av Radial
 
det kan være at den kun er for det framre gasspjeldet... som lukker seg når man spinner (snakk om antispinn).

Men hvilken årsmodell er supraen din?
 #417501  av Radial
 
ahh, ok ok.
vvti og elektronisk gasspjeld kom ikke før i 96-97, så da må den lille boksen din være ene og alene for Traction Control-funksjonalitet via det TRC spjeldet. Den kan du fint klare deg uten.