TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Redusere tykkelsen pÃ¥ wastegate røret?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #417549  av TBS
 
Hei!
Da jeg heiste inn motor for første gang forrige helg oppdaget jeg at wastegaterøret ut fra manifolden tar borti ramma... Så jeg lurer på hvordan det er å enten varme opp og få banket inn eller kappe/sveise? Må ta vekk omtrent 10-12mm. Røret vil jo bli redusert, men har det så mye å si?


Bilde
 #417552  av Radial
 
kapp det nær manifolden, snu det i den vinkelen du ønsker det, og sveis det sammen. Bulker i rør fører bare til at det sprekker.

Siden det er snakk om ett Wastegate-rør, kan du MIG sveise med Argon og Rustfri tråd... holder i lange baner.
At det blir litt pærler og sånnt på innsiden gjør ikke noe, siden wastegaten tåler dette helt fint. Det er turboene som ikke er så glad i eventuelle sveisepærler :)


Ett alternativ du kan vurdere er også å heve motoren 10-12mm på motorfestene..... det kanskje absolutt enkleste.
 #417554  av TBS
 
Radial skrev:kapp det nær manifolden, snu det i den vinkelen du ønsker det, og sveis det sammen. Bulker i rør fører bare til at det sprekker.

Siden det er snakk om ett Wastegate-rør, kan du MIG sveise med Argon og Rustfri tråd... holder i lange baner.
At det blir litt pærler og sånnt på innsiden gjør ikke noe, siden wastegaten tåler dette helt fint. Det er turboene som ikke er så glad i eventuelle sveisepærler :)


Ett alternativ du kan vurdere er også å heve motoren 10-12mm på motorfestene..... det kanskje absolutt enkleste.
Okey, takk :) da kapper jeg den heller ved manifolden, jeg kjenner en som sveiser TIG 100 meter borti veien her :)