TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Valg av "inline" bensinfilter

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #417644  av Supra MKIII up north
 
Hei!

Trenger et bensinfilter, hva skal jeg velge? Jeg har 2xWalbro i tanken, deretter en 8-AN slange fram til en Y-kobling som går over i 2 x 6-AN til fuelrailen. Hvordan filter skal jeg velge for å ha på 8-AN slangen mellom pumpene og Y-koblingen? Hvor mange "microns" burde man ha? Antall "microns" påvirker vel "flowen" til filterer??
 #417666  av Radial
 
Sett ett org Toyota-filter rett etter hver pumpe da feks? Det orginale toyotafilteret funker jo fint opp til 500 ponnier på 10mm bensinrør.
Også setter du inn en AN-adapter på toyota-filteret hvis du vil bruke AN-fittings
 #418900  av jza80
 
Radial skrev:Sett ett org Toyota-filter rett etter hver pumpe da feks? Det orginale toyotafilteret funker jo fint opp til 500 ponnier på 10mm bensinrør.
Også setter du inn en AN-adapter på toyota-filteret hvis du vil bruke AN-fittings
hvilken overgang trenges for å sette på an koblinger på filteret?
 #418911  av Radial
 
jza80 skrev:
Radial skrev:Sett ett org Toyota-filter rett etter hver pumpe da feks? Det orginale toyotafilteret funker jo fint opp til 500 ponnier på 10mm bensinrør.
Også setter du inn en AN-adapter på toyota-filteret hvis du vil bruke AN-fittings
hvilken overgang trenges for å sette på an koblinger på filteret?
Det sitter M14x1,5 gjenger i disse 23300-46050 filterene

Bilde



Du ser overganger til andre, vesentlig rimeligere merker på denne siden:

http://infodozer.com/catalogs/filters-u ... 3300-46050


Personlig bruker jeg dette filteret i MAN utgave...som nå heter J1332034 og produseres av Nipparts (Asiatisk underdivisjon av MAN-filters)