TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvilken seriell kabel og usb overgang til AEM EMS?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #417931  av ST205RR
 
om du har en seriell--->usb overgang må du ha rett driver,fulgte det med en cd ?
 #417984  av FS-Styling.no
 
ST LAB USB -> COM. Sikker vinner
 #418011  av Radial
 
iverzen skrev:
Daniel_hoy skrev:Har du stilt inn COM port riktig? Er den skikkelig installert? Kommer den opp som COM port i enhetsbehandling?
Ja kommer opp som com 3 eller 4 og er installert med drivere fra windows update.
Software'n du bruker for å kommunisere med AEM, må du da etter alle sansynlighet manuelt konfigurere til å bruke COM 3 eller 4.
OG... hver gang du bytter USB port... så bytter COM adressen seg. Så bruk KUN en USB port til den adapteren. Dreiv masse med serielt utstyr på gammle jobben, og i 99% av tilfellene var dette feilen.

Har du windows 7 64 bit, eller ett annet 64 bits operativsystem (XP, etz) krever dette egene drivere fra produsenten.
 #418017  av iverzen
 
Radial skrev:
iverzen skrev:
Daniel_hoy skrev:Har du stilt inn COM port riktig? Er den skikkelig installert? Kommer den opp som COM port i enhetsbehandling?
Ja kommer opp som com 3 eller 4 og er installert med drivere fra windows update.
Software'n du bruker for å kommunisere med AEM, må du da etter alle sansynlighet manuelt konfigurere til å bruke COM 3 eller 4.
OG... hver gang du bytter USB port... så bytter COM adressen seg. Så bruk KUN en USB port til den adapteren. Dreiv masse med serielt utstyr på gammle jobben, og i 99% av tilfellene var dette feilen.

Har du windows 7 64 bit, eller ett annet 64 bits operativsystem (XP, etz) krever dette egene drivere fra produsenten.
For og komplisere det hele kjører jeg mac med bootcamp og windows. Bruker samme usb port og har installert de rette driverne.
Dette funket fint før, men er blitt dårlig kontakt i usb - serial overgangen.
Bestillte ny fra multicom http://www.multicom.no/USB-TO-SERIAL-AD ... /c/p469277

Samme som jeg har som funket før.
 #418027  av Radial
 
iverzen skrev: For og komplisere det hele kjører jeg mac med bootcamp og windows. Bruker samme usb port og har installert de rette driverne.
Dette funket fint før, men er blitt dårlig kontakt i usb - serial overgangen.
Bestillte ny fra multicom http://www.multicom.no/USB-TO-SERIAL-AD ... /c/p469277

Samme som jeg har som funket før.
hehe, Mac og Serielt utstyr er ikke så enkelt nei

Det skal og sies at disse USB til Serie adapterene er kjennt for å være dårlige.
 #418521  av Radial
 
iverzen skrev:Har prøvd med nye kabler over overgang og funnet ut at problemet ikke ligger der. Det kommer opp online, offline, parity error repiterende.
Ser ut som problemet ligger en annen plass..

Prøvd loopback test?

http://www.sinfointernational.it/dettag ... e/1292.pdf


Så får du luka vekk eventuelle feil i adapter/kabel.... kan jo være datasprutet som er skada og
 #418567  av Supramk3turbo
 
Når du åpner AEM pro så får du valget mellom Seriell og USB. Da velger du Seriell ikke sant, også velger du aktuell com port etterpå?? USB valget skal ikke brukes i denne sammengeng.