TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tips om datasprut og annet til jdm supra mkiv

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #419857  av Cosworthz
 
hei

har liten kjennskap til toyota supra da jeg nettopp har vært å handlet.

Bilen er en JDM 1995 Toyota Supra Mkiv Twin Turbo med v160 kasse og har montert disse delene nå:
- FMIC, Olje-kjøler, walbro-pumpe, greddy boostcontroller, turbotimer, bredbåndslambda

-har bestilt singelturbo-kit fra driftmotion og mitt mål er å nå ca 500whp
-dyser

har ikke bestilt:
-datasprut
Hvilket datasprut anbefales, her spiller pris litt rolle og installasjon bør være lett (alt er der som trengs, plug n play og klar til mapping), da jeg er ingen expert på triksing av ledningsnett :)

trenger jeg ny radiator?

noe annet?
 #419868  av Radial
 
Trur jeg ville vurdert datasprut som er "plug&play" i orginalt ledningsnett hvis du ikke er no glad i ledningsnett. Jeg har sett alt for mange dårlige egen-mekka ledningsnett og ras fordi folk har laga eget el-nett uten kunnskaper om hvordan det gjøres holdbart.

Ville sett på noe PowerFC, eller AEM-serien dem selger hos Driftmotion hvis jeg var deg. De Plugges rett i der den orginale hjernen sitter, kommer med base-map etter dine ønsker... også er det bare å få'n til mapping.

Det er også greit å vite at den orginale MK4 Bensinpumpa er sprekere enn en std 255 Walbro...orginal FRISK supra mk4 US eller Euro-spec TURBO-pumpe er god for over 290l/timen.

http://forums.corvetteforum.com/c5-forc ... 40psi.html

500whp er relativt enkelt å oppnå på 2JZ...
Det å derimot KJØLE ned 500whp på feks banen.... det skal du slite mer med :)
 #419887  av jza80
 
Radial skrev:
500whp er relativt enkelt å oppnå på 2JZ...
Det å derimot KJØLE ned 500whp på feks banen.... det skal du slite mer med :)
hva er bra og hva er gode løsninger for kjøling på 2jz?
er den orginale vifta god nok?
 #419919  av Radial
 
Se på hva andre med tilsvarende motor og bil kjører..... hvis bilen skal brukes til bane(mis)bruk, og ikke bestemorkjøring på vei.
De fleste med 2JZ-motor og 500+ponnier ender opp med noen voksene luftehull i panseret for å få ut varmen, noen seriøse elektriske kjølevifter (som flytter MYE luft, ikke 499kr vifter fra biltema), og en radiator på godt over en meter i bredde, og nesten 10-15cm tykk (og ditto ombygging av front).

Men skal du derimot IKKE bruke bilen på banen.... da klarer du deg med orginal radiator omtrent (eller en kina-alu erstatning og orginalvifte)