TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bilen rister mye . spesielt mye pÃ¥ tomgang og lavt turtall

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #421170  av Cosworthz
 
Trodde det kunne være noe med balanse aksel, men siden disse motoren ikke har det så er jo det utelukket.

hele karosseriet, dashbord og alt rister, spesielt når man tar løst helt til man kommer opp i turtall. da blir vibrasjonene/ristingen utjevnet.
jeg tror motoren er festet med ekstremt stive motorfester? men likevell. sku tru motoren gikk passelig balansert sånn at ting ikke rister så fælt i karosseri og alt annet.

Folk som har sett på det har fått inntrykk om at motoren ikke går på alle sylindere, men det gjør den og den går gått.

noen som har anelse på hva det kan være?
 #421171  av Holger
 
hvilken bil er det snakk om? om det rister mye på tomgang å det ikke er balanseaksler, så kan du jo kanskje sjekke om register står rett? eventuelt om det rister ved pådrag å det er 4wd, så kan det være kast i mellomaksel etc
 #421173  av dca
 
4wd er vel skjeldent på supra.. og rister det på tomgang kan man vel uansett utelukke mellomaksel ;)
 #421175  av Holger
 
sto ikke at det var supra i tråden, men så etterpå at det lå i supra underforum :oops:

ja, sjekk at regreim står rett, skasl ikke mye til for at det blir vibrasjoner
 #421176  av Holger
 
dca skrev:4wd er vel skjeldent på supra.. og rister det på tomgang kan man vel uansett utelukke mellomaksel ;)
kun ved pådrag jeg tenkte på mellomaksel.
 #421177  av alelys
 
Det finnes da forskjellige typer sura og..

jeg ville ha trodd det var motorfestene..
 #421244  av Supramk3turbo
 
Om den går på alle sylindre er enkelt å sjekke, men i å med at den går bra, skulle man tro at den faktisk går på alle. 2jz-gte rister ikke når den går på 5 sylindre heller faktisk, må den på 4 sylindre, å da begynner det å dra virkelig dårlig.

Et par ting jeg kan tenke meg er enten at reimskiva på veiva har løsnet fra gummi vulken, dette kan skape store vibrasjoner. Eller, bolter på svinghjul har knekt eller løsnet, slik at det blir ubalanse... Har sett begge deler på supra.

Viberer motoren på tomgang også når bilen er friet ut?? eller kun når du kjører?

Er det kun når bilen er i bevegelse vil jeg sattse på mellomaksel oppheng.
 #421250  av Cosworthz
 
Supramk3turbo skrev:Om den går på alle sylindre er enkelt å sjekke, men i å med at den går bra, skulle man tro at den faktisk går på alle. 2jz-gte rister ikke når den går på 5 sylindre heller faktisk, må den på 4 sylindre, å da begynner det å dra virkelig dårlig.

Et par ting jeg kan tenke meg er enten at reimskiva på veiva har løsnet fra gummi vulken, dette kan skape store vibrasjoner. Eller, bolter på svinghjul har knekt eller løsnet, slik at det blir ubalanse... Har sett begge deler på supra.

Viberer motoren på tomgang også når bilen er friet ut?? eller kun når du kjører?

Er det kun når bilen er i bevegelse vil jeg sattse på mellomaksel oppheng.
hele bilen rister (ja, når bilen står i fri også)
stive motorfester så motor vrir seg ikke i det heletatt når man ruser motoren.
takk for svar. jeg ska sjekke opp dette ;)