TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvilken ECU?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #421571  av TBS
 
Hei, jeg har en aristo-2jz med euro eller usa ledningsnett, 550 lavohms dyser og resistorpakke... Jeg har AEM V1 sprut, men tør ikke fikle med det alene...
Jeg vil gjerne prøvestarte og kjøre litt, for å finne evt.feil før mapping.
Da må jeg vel ha en euro ECU?
Jeg har en ecu fra aristo, men det er vel dårlig butikk?
Evt noen som har en ECU til salgs?

Mvh Tim
 #421594  av TBS
 
...Men det blir vel ikke helt riktig det heller iogmed at euro har MAF, og ikke map/iat?
 #421598  av Radial
 
TBS skrev:...Men det blir vel ikke helt riktig det heller iogmed at euro har MAF, og ikke map/iat?
Euro har begge deler faktisk... Antar Maf brukes til lave belastninger som Closed loop ( gir mest korrekt visning på lave luftmengder), og Map/iat styrer ved moderate/store belastninger.
 #421660  av TBS
 
Radial skrev: Euro har begge deler faktisk... Antar Maf brukes til lave belastninger som Closed loop ( gir mest korrekt visning på lave luftmengder), og Map/iat styrer ved moderate/store belastninger.
Ahà!
Jeg tok kontakt med suprastore ( http://www.suprastore.com/aemenmasycus.html ) der fant jeg nemlig en seksjon hvor man kan kjøpe map til AEM spruta. de hadde visst lang erfaring med tuning av 2jz og aem, så jeg gir det et forsøk, da får dem hvertfall plotta inn riktig dyser, bredbåndslamda, ny map/iat sensor og noe styring av EL vifter. Etter testing var det bare å sende noe logging så korrigerer dem mappet en gang gratis.
Da får jeg hvertfall testet og oppdaget evt feil før benking og finmapping.
 #421661  av Radial
 
Husk også at hvis du bestemmer deg for en Mapper, så kan han trolig gi deg ett basemap gratis :) Skal få testa litt med det og
 #421662  av TBS
 
Radial skrev:Husk også at hvis du bestemmer deg for en Mapper, så kan han trolig gi deg ett basemap gratis :) Skal få testa litt med det og

Skal undersøke det litt nærmere :)
Tenkte å høre med PBC Christer eller Kai Roger Bakken, vet du om noen andre dyktige i Oslo området?
 #421663  av Radial
 
Kai er vel ikke no særlig glad i AEM... men Christer mapper jo PowerFC hvertfal, så da er det jo håp der.

Ikke glem å høre med Ringstad og...

Ellers er det noen gode mappere oppover mot lillehammer og sånn og har jeg hørt...Håland tuning etz, lønner seg å leite litt rundt :)
 #421664  av Supramk3turbo
 
Jeg kan anbefale christer. Han mapper det meste, også AEM :)