TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Supra MKIV, høy km stand (levetid)?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #422631  av CsR
 
Hei.. Lurte egentlig på hva som er gjennomsnittslevetiden på en Supra MKIV? Altså, hvor mye har høy km. stand på disse bilene og si? Forstått det slik at 2JZ motorene er rimelig robuste. Nærmer meg selv kjøp av en MKIV, original TT motor (330hk), men tellern har tikka rundt 195k. Euro spec...
Takk ;)
 #422633  av Noxan8
 
om du passerpå den med oljeskift til rett tid, riktig olje og at du lar den komme på sikkelig driftstemperatur før du begyner å herje med den så kommer du nok veldig langt :) 195.oookm på en toyota av det kaliberet der er jo knapt nok innkjørt :) hehe, med godt påpass og litt pleie kan du vel ha bilen til den er laaaangt utpå 3-400.000 km :P
 #422635  av Zepticon
 
CsR skrev:Hei.. Lurte egentlig på hva som er gjennomsnittslevetiden på en Supra MKIV? Altså, hvor mye har høy km. stand på disse bilene og si? Forstått det slik at 2JZ motorene er rimelig robuste. Nærmer meg selv kjøp av en MKIV, original TT motor (330hk), men tellern har tikka rundt 195k. Euro spec...
Takk ;)
Interiør er vell det som blir slitt da, og som er stress å få fikset. Motoren kan man altids få overhalt hos en av de som driver med supramotorer her.
 #422639  av Holger
 
en kjenning har en eurospec automat som har rulla 240k, ingen ting galt med no teknisk der, har heller aldri vært trimma dog...
 #422640  av Supramk3turbo
 
Dette er egentlig umulig å svare på uten å vite hva slags hender den aktuelle bilen har vært i tidligere. Men kan en 2jz-gte gå langt uten problemer? Ja :)

Har den vært pisket rundt en bane på dårlig olje og kok varm motor flere ganger vil jeg ikke tror den har det så godt lenger.
 #422787  av toysupra
 
Har en til salgs selv med ca 185 tkm på tellern, 2 eier på bilen inkl meg. merker ingen ting på denne hverken på innsiden eller på motor, bruker ikke olje/vann å går bra. Denne er original og har aldri vert trimmet heller kan jo ha noe å si på turboene sin levetid og motor.
Jeg hadde ikke vert redd vist resten av bilen ser bra ut,heller en bra bil med litt km på tellern heller ett broom med lav km stand.