TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp med valg av motordeler

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #423174  av iverzen
 
alelys skrev:Stage 5 fra Titan Motorsports var jo billig :lol:

Garrett gtx3582r VS Precision 6266 ?! :D
Jeg kjører med Precision 6765 Billet og er kjempefornøyd med den turboen. Tidlig spool og høy gjennomsnittseffekt.
Bremset 650 på 1,8 mener jeg det var. Skal bytte grenrør og innsug og kjøre 2 bar så havner vel på nermere 700. (+1mm ventiler, portet topp)
Toppeffekten er ikke det viktisgste synes jeg, men en høy gjennomsnittseffekt og tidlig spool.
Garrett har nok litt tregere spool, da den har litt tyngre innmat. Precision har (hadde) garrett innmat som var lettet og dreid ned for tidligere spool.
Shs performance har gode priser på precision og han er her på forumet, og har erfaring med begge merker.
Jeg har grenrør og innsug om du trenger.

Lykke til med valget:)
 #423230  av alelys
 
Noe negativt med å montere større innsug og eksos ventiler?
Er det "feller" å gå i / noen deler jeg så absolutt ikke burde kjøpe?

Noen her som har en ca pris på utfresing av topp til større ventiler og porting?

Kan legge ut en prosjekt-tråd når jeg begynner på bilen


:)
 #423232  av bjornalf
 
det beste rådet jeg vill gitt deg er å ikke bruke penger på motoren til å begynne med, den holder i massevis opp til 700-800 hk. som du sier vil du ikke kjøre på e85 så da vil effekten din havne på rundt 600-700 maks.
har du hatt 700hk noen gang? er litt viktig sånn at du ikke bare skaffer ett tall men en ubrukelig bil :)

kast oppi noen kammer skift ventilfjærene til noen som tåler mer rpm, så spar pengene til denne motoren kanskje raser om 2-3 år med mye påkjenninger. tror ikke du klarer å rase den men alt er opp til hvordan den er mappet.

mvp solgte nettop en stroker shortblock ferdig bygd for 12000 dollars 3,4 l hks det er slike dealer du burde lete etter mens du sparer penger :)

til sist vil jeg anbefale Borg Warner turbo, men det er bare mitt personlige valg, disse er skuddsikre å har bare litt lavere spool en precision men går ikke i stykker. har dårlig erfaring med precision.

kjører 2-2,2 bar på min 62mm Billet borgwarner å den er så god som ny etter 2 år :) ca 700hk å 900nm
 #423235  av alelys
 
bjornalf skrev:det beste rådet jeg vill gitt deg er å ikke bruke penger på motoren til å begynne med.
har du hatt 700hk noen gang? er litt viktig sånn at du ikke bare skaffer ett tall med en ubrukelig bil :)
Problemet er at jeg ikke vet helt standen på motoren, mener det kom noe blårøyk når jeg fikk se den gå på tomgang. før den ble tatt ut av supra'en. Så tanken er å sende den bort og få den komp. overhalt, så jeg vet alt er bra :)

700hk nei, har bare opplevt 300hk i cosworthen jeg hadde.

Pickup generelt er vel en ubrukelig bil :lol:
Det skal bli en Ford sierra p100 med 2jz gte motor og r32 gtr understell :)
Men tanken er også det at jeg kan beholde motoren og montere den i et annet prosjekt om jeg engang velger å selge bilen eller har lyst på forandring
 #423268  av bjornalf
 
Ja ser den :) men ville sjekket kompen å var den fin så kjørt på.
Røyken var nesten garantert turboene eller ventil tetningene :)
 #423276  av Drafter
 
alelys skrev:
bjornalf skrev:det beste rådet jeg vill gitt deg er å ikke bruke penger på motoren til å begynne med.
har du hatt 700hk noen gang? er litt viktig sånn at du ikke bare skaffer ett tall med en ubrukelig bil :)
Problemet er at jeg ikke vet helt standen på motoren, mener det kom noe blårøyk når jeg fikk se den gå på tomgang. før den ble tatt ut av supra'en. Så tanken er å sende den bort og få den komp. overhalt, så jeg vet alt er bra :)

700hk nei, har bare opplevt 300hk i cosworthen jeg hadde.

Pickup generelt er vel en ubrukelig bil :lol:
Det skal bli en Ford sierra p100 med 2jz gte motor og r32 gtr understell :)
Men tanken er også det at jeg kan beholde motoren og montere den i et annet prosjekt om jeg engang velger å selge bilen eller har lyst på forandring
og bladfjører bak da eller? sierra har alltid vært en ubrukelig bil (annet enn spoling) :P
 #423278  av alelys
 
Drafter skrev: og bladfjører bak da eller? sierra har alltid vært en ubrukelig bil (annet enn spoling) :P
Nei, skrev jo r32 gtr understell? :wink:
SÃ¥ hjuloppheng foran og bak kommer ifra en 1992 Skylin R32 GTR :)
til å begynne med blir det costum mellomaksel og bmw 530D girkasse m/ e46 m3 clutch :)
.
.
Bilde
Bilde


Om folk har flere tips og forslag blir jeg glad for å høre alt :D