TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Air Condition blÃ¥ser ikke MKIV

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #423838  av JonasD
 
Hører ingenting når jeg slår av og på, noen som vet? Får ikke temperatur i coupen i det hele tatt.. er det kupevifta som har tatt kveld?
 #423841  av Stiansen
 
JonasD skrev:Hører ingenting når jeg slår av og på, noen som vet? Får ikke temperatur i coupen i det hele tatt.. er det kupevifta som har tatt kveld?
Har du AC da? Mange som fjerner den, det er gjort på min hvertfall. Ellers vet ikke jeg ;)
 #423844  av Holger
 
mål om det kommer strøm til kontakten til vifta om den ikke går. sjekk sikringer også
 #423879  av Andrepedersen
 
Vist du har ac, og den ikke blåser kan det være en lekkasje, eller at det er tomt for gass. :)
 #423881  av Ã˜rjan
 
Mener å huske den er fjerna på bilen din..
 #423902  av SupraVVT-i
 
JonasD skrev:Hører ingenting når jeg slår av og på, noen som vet? Får ikke temperatur i coupen i det hele tatt.. er det kupevifta som har tatt kveld?

Aircondition som ikke kjøler eller vifta som ikke går i det hele tatt? går ikke vifta, må du sjekke sikring og måle kontakta inn på viftemotor.
AC-kompressoren skal du høre setter igang når du trykker på ac-knappen.. Ellers kan du se ned på kompressoren, når ac er av går bare løpehjulet på kompressoren rundt, og når ac er på, skal hele den midtre delen på kompressoren gå rundt, sammen med løpehjulet. ikke verdens beste forklaring men..
Er dette i orden, men fortsatt ikke blåser kaldt, må du sjekke gass-nivå og evt lekkarsjer =)
 #423931  av Stiansen
 
JonasD skrev:Har ikke sjekka opp det, Stian. Hvor ligger vifta?
Det er kompressoren du må se etter, den ligger rett under servopumpa. Hvis reimhjulet går rett fra veivhjulet og til servoen har du ikke AC, men om det går innom et hjul til der så er det AC`n.
 #423995  av JonasD
 
Har dere en tegning på dette? Jeg hører hverken AC kompressoren eller kupevifta, det blåser ikke luft i det hele tatt i coupen, ikke varme, ikke kulde, ingenting.
 #424005  av Holger
 
får du strøm til vifta da? den ligger sikkert innom hanskerummet eller noe. bare skru av litt plastikk å se etter! du ska få vifta til å gå fordi om ac ikke virker.
 #424006  av Holger
 


8705d
 #424903  av JonasD
 
Demonterte kupevifta idag og den funker som den skal! MEN, vriknappen til styrkenivået går irundt, i motsetning til temperatur knappen som stopper ved det laveste og høyeste nivå. Så har demontert litt på kretskortet, så skal prøve med ny bryter der. Kan noen med MK4 sjekke om den vriknappen hastighetsreguleringa går irundt eller ikke??
 #425317  av ThomasS13
 
Vriknappen for viftehastighet går rundt å rundt ja, den stopper ikke :)

Får du opp lys etterhvert som du øker viftehastigheten? Ingen du kan låne en viftemotstand av for å teste om det er den?
 #425464  av JonasD
 
Jeg satser på at det er en transistor som er gåen, i dette tilfelle blir det den såkalte "blower control motor". Blir bestilt og montert snart.