TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1jz-gte swap oppkoblings problemer, HJELP

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #425734  av sampron
 
Hei.

Jeg driver å monterer en 1jz-gte i en volvo 240.
Motoren er en orginal 1jz-gte fra Cressida/supra med orginalt ledningsnett, ECU og tenningshjerne(R154 girkasse).

Motoren er på plass, og driver med oppkobling av kabler.
Har sett litt rundt på nettet og funnet koblings skjema, og sett flere som har skrevet om det.

Bilde

Jeg har fått koblet opp så ECU'n har strøm på BT,BATT,+B og IGSW.
Jeg får motoren til å gå rundt på starteren. Men den tenner ikke.

Så ECU'n og tenningshjernen får strøm.
Bensinpumpa er kobla utenom, så det er bensintrykk.

Det som er problemet er at det ikke kommer strøm til dysene og coilene.

Er det noen som har koblet opp en sånn motor før,
som har tips eller hjelp og komme med?
Noen ledninger som må kobles om på en annen måte?
Eller om det er en howto tråd noe sted.


Setter stor pris på all hjelp og tips.
På forhånd, TAKK
 #425743  av David
 
nei. tenningsmodulen trenger strøm også!

du har nok et par kontakter med ledninger som du ikke har kobla i
tenningstrøm til coilene pleier være svarte med rød strek, men du bør nesten få tak i koblingskjema og gjerne med pinouts til kontaktene så ser du fort hva du trenger og ikke
 #425749  av Radial
 
Dyser og Tennings-hjernen skal ha egen +12V tilførsel fra det øyeblikk du vrir om nøkkelen.

Kontaktene på ECU ser ut som på pinout-diagrammet ditt, ikkesannt? Er nemlig 2 typer 1JZ hjerne...den du har satt opp der er JZA70 (supra mk3) versjonen.
Det finnes også en til som brukes på Soarer/Chaser-chassiene, som ser ut som dette:
Bilde

Her er ett JZA70 diagram hvertfal...bruk det fornuftig :)
Bilde
 #426080  av sampron
 
Målte meg fram, å fant den kabelen som går til coilene og dysene, så de blir til live.
Den starter på startgass ihvertfall.

Men jeg må gjøre noe med bensin systemet.
Virker som den drukner i det jeg setter på bensinpumpa.

Etter hva jeg har skjønt, er vell det orginale bensinsystemet til supra sånn at den justerer spenningen til bensinpumpa etter hvordan trykk den trenger?!

Men går det ann å bruke bosch 044 med konstant spenning, rett på den orginale fuelrailen?
 #426106  av sampron
 
Det stemmer nok det, sitter orginal trykkregulator.

Grunnen til at den justerer spenningen orginalt er vell for å spare pumpa osv?!
Men bensintrykket er vell det samme?!

Jeg bare lurte på om det gjør noe om jeg kjører konstant 12V:)
 #426111  av alelys
 
Nei, du reduserer bare levetiden på pumpen, men de lever nok lenge uansett.