TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ã… eige Supra MK3

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #426185  av Myklebust
 
Vurderer å kjøpe en ganske så strøken MK3 Supra:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40162957

Det eg lurer på er egentlig korleis det er å eige en sånn bil? Sjekker litt rundt på nettet om bilen og det virker ikkje særlig positivt. Dårlige toppakninger, overkomplisert understell, turboproblemer osv.

Et sted stod det til og med at det var verste bilen toyota noken sinne har laga... Men på papiret virker det som en perfekt bil! RWD, fire seter, targatak... celica og mr2 i ett :)

Videre er det visst et problem ved gasspådrag med denne supraen, ka kan det vere?
 #426191  av Myklebust
 
Var akkurat den artikkelen eg leste ;)

Er nok den stiligaste toyotaen eg har sett, men å kjøpe en toyota som ikkje er pålitelig blir jo berre feil...

Står nok over denne.
 #426193  av Myklebust
 
I fare for å virke blasfemisk her.. så må eg tilstå at eg aldri har likt mk4 :|
 #426200  av ArildM
 
Er vel enkelte her som eier Mk3 og har hatt den ganske så lenge, uten å ha klaget nevneverdig. Det er første gang jeg ser en så lang liste over "feil" på Mk3. Det er tross alt snakk om en gammel Japse fra 80 tallet, så motorproblemer og andre skavanker er vel å forvente. Utover dette er den vel ikke sååå dårlig? Har i alle fall ikke sett så mye klaging her inne på forumet.

Det er vel ikke noe rendyrket sportsbil, men det har vel egentlig ikke Supra serien noengang vært? Da tenker jeg i forhold til banekjøring og veigrep i svingene. Dette er vel heller en GT /Grand Tourer på alle mulige vis. Og som det så har jeg ikke hørt noe annet enn at det er en bra bil.
 #426206  av Supramk3turbo
 
Nei, Supra Mk3 er da ingen dårlig bil.

At 7m-gte motoren har hatt sine feil er nå så, men tar man tak i de problemene å retter de opp så er 7m ingen dårlig motor.

Nå det kommer til bilen i seg selv så vil jeg vell påstå at det er en av de mest robuste bilene toyota har laget, driverket er bunnsolid å bilen tåler rimelig mye orginalt.

Overkomplisert understell?? Nei.

Det med at den drukner ved gasspådrag høres ut som LMM problem.
 #426207  av Myklebust
 
Ja, håper dere har rett! Synd om et så flott design skal vere ødelagt av teknikken. El.seter, cruise control osv. på så gammal bil :shock:

Klassereise heile greia.
 #426212  av ArildM
 
Kan jo bare kjøpe den som ligger her med 2JZ motor for salg da, så har du perfekt motor og rå bil i samme pakke :D
 #426216  av tojo
 
Selv har jeg Supra Mk3 og MK4,er kjempefornøyd. Personlig liker jeg MK3en best.
Som Supramk3turbo sier : ikke komplisert understell,7Men kan gjøres til en god motor med relativt små endringer.


Kjøpeguide: http://www.supras.com/06/techcenter/display.php?QID=76

Greit å vite om MK3: viewtopic.php?t=21217

Then, enjoy the Supra experience. More smiles to the mile than any other car.
 #426270  av Astro
 
Det er en stor og mjuk(komfortabel) bil. Min,uten turbo er ikke supersprek men duger som cruiser. Må bare behandle ting fornuftig. Ikke max turtall før ting e varmt etc. Min er en 2 eiers bil og det er byttet motor pga noen(led kvinne) ikke skjønte at røde lamper betyr stopp... Null ojle.. Men ellers har den bilen vært ganske problemfri ja... Vil my heller ha en mk3 med småfeil enn en mk4 uten småfeil...
 #426802  av Royalmaas
 
Har selv kjørt min Supra 15.000km siden august 2012, og bilen har egentlig aldri sviktet meg. Selfølgelig trenger en gammel bil litt stell og oppmerksomhet, og anbefaler ikke å kjøpe vist du ikke kan skru litt selv.

Men som sagt så er bilen i seg selv ganske skuddsikker, tåler ekstremt med juling og er ting gjort rett så har du bil lenge :)

Det som er vanlig med 7M motoren er å montere ARP bolter i toppen med stål toppakning, da dette er en svakhet. Utenom det så er det vell ikke så mye å si, bare ver obs på att motoren alltid har olje !
 #430119  av kallemann
 
kjøpte meg en supra mk3 i går faktisk. meget fornøgd etter nesten 1000 km køyring. fylte på en skvett olje når eg kom heim, men bilen virka greit so langt;P. er det andre nevneverdige problemer med 7m motoren enn dette med toppakninga? ser at min har vert overhalt ettpar ganger de sista 140.000 km, men er nå montert toppakning i stål og krafitgere bolter. er det foresten mye makk å justere turbotrykket? er vil ikke rart at toppakningene ryke når man skal justere opp dette...
 #430274  av mulle-mek
 
ganske så enkelt montere pysventil og anbefaler da en trykkmåler
trykket bør vel være under 1 bar hvis du ikke har fuelcutdefender ellers får du tryne i frontruta hehe