TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • plassering oljetrykk/temp følere

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #428877  av TBS
 
Hei!
Kan noen med litt peiling komme med innvendinger på hvordan det vil være å plassere oljetrykk og oljetemp følere i et lite 1/8npt T-stykke PÅ et T-stykke på oljeslange til kjøler? Jeg ser for meg at målingene ikke kommer til å være helt ''spot on''...
Evt. kan jeg skaffe et T-stykke til, ett på slange til kjøler og et på slange fra kjøler..
Det er også en mulighet og montere den ene føleren der den originale sitter på blokka, men jeg har lyst til at måleren i instrumentpanelet fortsatt skal fungere...
Bare for å være sikker, det er hensikten å se oljetemp FØR oljekjøler, ikkesant :)??
(2jz)

Bilde
 #429069  av Radial
 
Olje-temperaturen bør stå "i en strøm av olje", der olja skiftes ut hele tiden. Og den bør stå der olja kommer "rett fra oljepumpa", altså FØR oljekjøler som du har nevnt.
Slik du har satt temp-føleren nå, så vil olja svært sjeldent byttes (den står jo helt stille i t-stykket), kan garantert samle seg luft der (som isolerer), og du får nesten garantert feil avlesning.

Oljetrykks-bryteren ville jeg satt der den originale sitter, feks med ett T-stykke til "begge trykkfølerene" dine. System-messig ønsker du oljetrykks-brytere og trykkfølere "nærmest mulig" der olja skal brukes (Lagere, løftere etc).

Så bruk ditt nåværende t-stykke med AN-koblinger KUN til oljetemperaturen.
Trykkbryterene bryr seg svært lite om luft og stillestående olje, trykket vil være der uansett, og derfor kan du bruke disse i den orginale porten.