TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MK3 drar dÃ¥rlig fra 3000

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #429546  av Radial
 
Bredbånds-sensorerne har 5 eller 6 ledninger, og er i 99,9% av tilfellene laget av NKG (samme som lager NGK plugger, men heter NKG) eller Bosch.

Smalbånds har 1 til 4 ledninger, og har ett hav av produsenter

Løst fordeler/lokk kan flytte tenninga veldig fram og tilbake, når du må ha absolutt kontroll (Lavt turtall med fullt ladetrykk er SVÆRT viktig med 110% kontroll), da kan du lett gå rett i tenningsbank. Hvite tennplugger er ett godt symptom på mulig tenningsbank... Vær glad motoren er "i orden" om dette er tilfellet :)
 #429553  av hermund
 
ja, det hjalp mye å få justert inn tenninga riktig, den gikk rent og pent nå.

men røyk selvfølgelig fortsatt, turboen gikk sundt med et "pjoing", så der har jeg funnet ut av problemet med rykinga, forrige eier kjørte ihjel turboen på 200 mil.
så kjøpte jeg den, litt misfornøyd der.

er nok smalbånds lambda jeg har da.
 #429556  av Royalmaas
 
Er vell strengt tatt ikke fordelerlokk på 7MGTE men Kamakselposisjons sensor ?
 #429557  av hermund
 
Royalmaas skrev:Er vell strengt tatt ikke fordelerlokk på 7MGTE men Kamakselposisjons sensor ?
7m-GTE har kamakselposisjon sensor, og 7M-GE har fordelerlokk.
 #429648  av Radial
 
Da anskaffer du deg bredbånds-lambda asap, og forkaster displayet som da trolig kun "leser av" smalbånds-sensoren til ECU.
Du kan være helt på viddene i bensinblanding, og tape både effekt og holdbarhet på motoren din uten bredbåndslambda på modifiserte bensinsystemer.
 #429656  av hermund
 
okey, jeg har to lamda ved turboen til info. så den leser nok ikke av den som går til ECUen, men det er en smalbondslamda er jeg ganske sikker på.
 #429685  av Radial
 
Godt å høre.
Bare å finne ut hva som er galt med den da;)