TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • turbobytte

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #429650  av hermund
 
hei, jeg skal skaffe meg ny turbo.

hvilken burde/kan jeg se etter?
får vel tak i en orginal, men er det andre jeg heller kunne valgt som holder bra på lettere trimma JDM m7-GTE
en som holder mål om jeg skal bygge for flere hk i fremtiden kanskje?
 #429651  av Royalmaas
 
Vist du vill gjøre det billigst mulig så kjøper du en CT26 original turbo med 57 eller 60 Trim ,Da skal turboen være god for 500hk :)
 #429653  av TBS
 
Royalmaas skrev:Vist du vill gjøre det billigst mulig så kjøper du en CT26 original turbo med 57 eller 60 Trim ,Da skal turboen være god for 500hk :)
Helt klart det lureste...
Jeg har prøvd en ny sånn; får dem både polert og nylakkert.. ser ny ut(og helt original), og den var overraskende effektiv! det er rett og slett ''bang for the buck''

http://store.driftmotion.com/static/i-5 ... 6turbo.php
 #429655  av hermund
 
okey, prisen der var veldig grei, men hvem i Norge kan jeg få kjøpt den av? frakt fra Canada ser eg for meg blir veldig dyrt :P
 #429657  av TBS
 
hermund skrev:okey, prisen der var veldig grei, men hvem i Norge kan jeg få kjøpt den av? frakt fra Canada ser eg for meg blir veldig dyrt :P
Tror ikke det er noen i Norge som selger den.. koster 98 USD i frakt, så det er jo ikke uoverkommelig ;)
Ca- California ;)
 #429659  av hermund
 
aha, veldig trivelig pris egentlig. sitter med to havarerte ct 26 nå da. tro hvem som kunne kjøpt dem? turbooservice eller dissse gutta i Calefornia?
 #429660  av TBS
 
hermund skrev:aha, veldig trivelig pris egentlig. sitter med to havarerte ct 26 nå da. tro hvem som kunne kjøpt dem? turbooservice eller dissse gutta i Calefornia?
Jeg tror driftmotion kjøper turboer eller at du kan sende din ned dit å få den overhalt, bare å sende mail sikkert.. men spørs om vinninga går opp i spinninga mtp frakten...
 #429661  av hermund
 
det er klart, vet du hva prisen på å overhale den jeg har vil komme på? er det vanskelig å gjøre dette selv?
og ser det er forskjellig type CT 26. i bilen står det en type a nå, som vistnok skal være den mest effektvie og største, kunne tenkt meg å overhalt den da isåfal
 #429678  av hermund
 
hvilken flens har eksosmanifoilen på 7M-gte?
 #430205  av hermund
 
fikk tak i brukt fra sverge så lenge :)