TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • HJELP!! 7m-gte

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #430465  av kallemann
 
hei. kjøpte meg en supra mk3 for to uker siden og er (nesten) storfornøgd. har høyrt en snodig lyd når eg starta og stoppa motoren, men trudde det kunne vere nåke med A/C en. (surklelyd fra ac-rediatoren..) men merka idag at bilen ikkje ville drage åntli ved fullt gasspådrag. åpna derfor panseret og oppdagde til min store forskrekkelse at det bobla rundt tennpluggledingnane og rundt toppane/topploksdelksa.. det ligge ca en cm med veske oppå toppen (imellom topploksdelksela) som kan sjå ut som en skumel olje/kjøleveske-blanding.. men det merkelige var at det såg ut som luft som lak ut, ettersom det bobla.. kan dette bety at toppakninga e gåen? litt merkelig ettersom det skal vere bytta til toppakning av stål hos toyparts for 5 år sia...

huff og huff.. :(
 #430516  av Supramk3turbo
 
Det er litt rart om det skulle komme vann og olje opp imellom toppdekslene... Selve topp pakningen ligger imellom topp og blokk et stykke lenger ned, så om det er noe som lekker her er det vell toppdeksel pakninger. Hvor boblene kommer fra er ikke godt å si, kan være at en av pluggene sitter dårlig?

Kjøp deg en komp tester å sjekk komp på alle sylindre :)
 #430839  av toypartsbergen
 
er nok en kombinasjon av løse plugger, dårlige toppdekslepakninger og event søl under oljepåfylling….