TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Starter men stopper etter ca 5 sek?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #432073  av Cosworthz
 
Har gjort en del modifiseringer, fjernet noe ledningsnett, og fjernet det ytterste spjellet på innsuget til den såkalt tc systemet. Har prøvd alle muligheter ved oppstart, pumpet gassen, full gass, ruser litt men så detter den ned og dør ut. Minner meg litt om en slags startsperre, og fjusker litt som når et trykkrør hopper av. Fjuskingen kan vel være at pluggene er netsotet eller får for mye eller for lite bensin?? Hva kan det være?

Så på b-lambdaen at det sto bortimot 20 når jeg ga gass like før den døde.
Pluggene er sotete, men det kan jo har en grunn med at bilen ikke starter så ofte
Siden den er tunet og har datasprut/standalone plug n play så bruker jeg jo originale ledningsnettet

Noen som vet hvor mye volt som skal vises på dysekontakten når jeg filer på startern?
 #432094  av sleeper
 
Du skal ha 12v på ene pinnen til dysene. ( vil ikke fungere og måle over begge pinnene på en kontakt.)
Høres litt ut som om det er bensinpumpa som stopper, mål spenning på bensinpumpa når dette skjer.
 #432172  av Radial
 
Kan hende ECU mister sync (altså en veiv eller cam sensor gir dårlige signaler). Da skjer ofte sånnt.

Mener å huske at TRC og ECU også deler +5v til TPS'ene...så pass på at eventuell avklippet ledningsnett (TRC) ikke kortslutter mot jord.