TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Import av euro spec Supra fra UK

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #432151  av Cypher
 
Noen her som selv har importert Supra fra UK?
Har funnet en dønn orginal euro spec Supra som jeg kunne tenkt meg å få til Norge.
Er det null problem å få skilt på når det er en euro spec selv om det er RHD?
 #432159  av Inz4ne
 
Slik jeg har forstått det så er det svært vanskelig å få skilt uansett når det er RHD.
 #432163  av Zepticon
 
Ja, er jo ganske mange UK biler som selges i norge for tiden, da de er 100k billigere på skilt enn EU biler.
Er den solgt i Europa er det ikkenoe problem å registrere, men den må da ha Europeisk chassinr, så JDM--->UK---->Norge går ikke (enda)
 #432171  av Iceman22
 
Bare tull at det blir problemer med RHD, har selv importert en RHD S2000 ifjord og fikk den godkjent på veien med engang.
Det viktigste er at den ble produsert i EU og har europeisk chassinr. Så trenger du bare ha den 100% original, med frontlykter med riktig lysretning, og viktigst av alt: Dokumentasjon for å få den godkjent.
På eldre biler som f.eks. supra er dokumentasjonen som er det vanskeligste å få tak i, spessielt hvis du ikke har kontakter.
Så det burde du ta research om først før du importerer en bil. Lykke til
 #432174  av Iceman22
 
Cypher skrev:Skal det til med så fryktelig mye dokumentasjon, dersom du kan dokumentere at bilen ble solgt ny i England? Og er en euro-utgave
Hele bilen må dokumenteres ja, hjelper ikke med å bare dokumentere at den er engelsk.
Når du har importert bilen må du kontakte vegvesenet i england og be de sende deg eksport sertifikatet fra kjøretøyet, uten denne kommer du ikke langt.
På det dokumentet står ikke alt biltilsynet trenger, og de har ikke informasjon eller tid til å finne info om bilen din,
Så det blir din jobb å dokumentere, hå ha informasjon som f.eks:
All teknisk data som vekt, mål, effekt, motorvolum, CO2/NOx utslipp, hele pakka...
Må være offisiel data og ikke bare noe printet ut fra f.eks. wikipedia...
Kan jo starte med å høre med Toyota norge om de har noen papirer, ellers vet jeg kanskje om en type som kan hjelpe deg, men mulig han skal ha noe for det.
Han har klart å registrere en Skyline GTR r33 uk-spec for noen måneder tilbake :)
 #432301  av azt
 
har selv importtert uk spec TT fra england. trenger hele salgsmeldingen som dem har i england og ring toyota norge med chassinr og modellkode så sender dem deg papiret du trenger.

jeg trengte kun å bytte til venstrestyrt frontlamper og veie bilen(med full tank, reservehjul osv) pga det ikke stod i papiret fra toyota.

biltilsynet sjekket kun chassinr og lysjustering på min. så gikk veldig lett.

bare husk den salgsmeldingen eller eksport serfikatet eller hva det var.. jeg glemte den første gang og måtte komme tilbake etter at jeg hadde fått sendt det i posten.