TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Passer sc300/400 bremser (foran) til mk4 supra?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #433956  av mr292
 
raskt spørsmål :)
passer disse: http://www.ebay.com/itm/sc300-sc400-fro ... 3242979%26

bilen er en 95 mod supra til en kjenning som ikke er medlem (enda). kan dette funke? evt andre anbefalinger til samme eller omtrent samme prisklasse tas også imot, jeg er på jobb og har ikke tid til å sette meg inn i "supraens" verden nå :P
ei heller masse tid å avse til pc'n de neste ukene.
er helt sikkert mange supra entusiaster som har brukt timesvis på "research" fra før.

- Robin
 #433959  av Radial
 
Er dette en Eurospec eller JDM MK4?
 #433963  av NosliW
 
Radial skrev:Er dette en Eurospec eller JDM MK4?
Har vel ikke noe å si i dette tilfelle vel?
 #433989  av Radial
 
I japan brukes 16"(SC300) og 17" bremsene sporadisk mellom Turbo og N/A iflg TOYDIY.
PÃ¥ Eurospec bruker TT kun 17" og derfor litt mer ryddig.

Mål diameter og bredde på skivene til supraen, og sammenlign de med målene på LS400 skivene under her.
LS400 (fra 95-00) og Supra TT skal ha veldig like skiver (De store bremsene) og være fullt brukbare til en mye penere pris enn MK4-utstyr.

Har du mindere skiver på din, så er du nede i SC300 størrelser... men siden SC300 gikk over på LS400 størrelse ett sted midt på 90-tallet er det stort sett bare ls400 bremser rundt omkring, så vær obs.

Slik ser ihvertfal LS400 skiva ut.
Bilde


Billige LS400 skiver:
http://www.ebay.com/itm/CQE44067-Front- ... 61&vxp=mtr
 #434019  av mr292
 
bilen er ikke min, så har ikke tilgang til å måle, men eieren er i ute etter en oppgradering(større bremser) og må da også ha nye calippere med i kittet, calipperne passer jo på skiva, å boltsirkel er samme. spørsmålet her er vel om hullene på bremsekloss/calipper holderen har samme avstand på supra og sc300/400, og om "inpresset" på skivene bygger passe mye innover. men som sagt, er sikkert flere og bedre alternativer :)
 #434107  av Radial
 
Ahaa.
bolt-mønsteret på caliperene skal være likt på både SC300, Soarer og Supra... så det bør gå veldig smidig med ett komplett kit.