TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • RÃ¥d/tips ang Supra MKIV

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #434318  av Andrepedersen
 
Hei!

Skal ha meg drømmebilen før neste sommer, og lurer på hva supraeigerne her inne mener e verdt å være obs på med denne bilen - bortsett fra de vanlige tingene når det gjelder kjøp av bil. Hvilke utstyr vill dere ha prioritert? Modell? osv..


Setter stor pris på Innspill!
 #434320  av bjornalf
 
hvilken bil er det snakk om? uk spec/ eurospec lhd / j-spec med norske skilt etc...

engelske biler har generelt en del rust som du må passe på om du skal importere... ellers er det en masse som du må sjekke.

men alt kommer ann på hva du skal kjøpe. om du leter etter en dønn strøken bil så må alt sjekkes, men om bilen skal være billig så er vell girkasse på 6 trinns noe som er viktig å sjekke ulyder osv, om bilen ryker ved oppstart, at den drar som den skal på full gass osv.

bare å sende en melding så kan jeg finne bil til deg :)
 #434340  av Andrepedersen
 
bjornalf skrev:hvilken bil er det snakk om? uk spec/ eurospec lhd / j-spec med norske skilt etc...

engelske biler har generelt en del rust som du må passe på om du skal importere... ellers er det en masse som du må sjekke.

men alt kommer ann på hva du skal kjøpe. om du leter etter en dønn strøken bil så må alt sjekkes, men om bilen skal være billig så er vell girkasse på 6 trinns noe som er viktig å sjekke ulyder osv, om bilen ryker ved oppstart, at den drar som den skal på full gass osv.

bare å sende en melding så kan jeg finne bil til deg :)

Hei!

Er i hovedsak en manuell RHD Eurospec jeg ser etter med uk er også greit (pga prisen fra Rhd til Lhd)
Er det noen spesielle plasser bortsett fra di vanlige disse er utsatt for rust? Vill jo selvsagt ha en strøken en, men ikke utstillingsbil. Den skal brukes kun om sommeren og det jeg vill ha av eksteriør er Trd vinge, addons bak, orginal fronten med den vanlige lippen som mange bruker her (husker ikke hva den hete)
Ellers vill jeg at bilen skal ha coilovers eller dempere med senkefjører.

Vill ikke kjøpe bil som er godt trimmet med sprut, kun moderat trimmet med eksos, singleturbo og det vanlige.
 #434345  av Stiansen
 
Andrepedersen skrev:
Vill ikke kjøpe bil som er godt trimmet med sprut, kun moderat trimmet med eksos, singleturbo og det vanlige.
Jeg ville holdt meg unna singelturbo om det ikke er sprut på den. Singelturbo er overkill på originalhjerne og orginalt bensinsystem og jeg ser dermed på det som en risiko. Med sprut har du full kontroll og gjerne supplerende modifikasjoner til singelturboen.

Å la Bjørnalf finne en bil til deg trenger ikke være dumt hvertfall, for det er en person som har holdt på med Supra i mange år og som har vært borti mange forskjellige Supraer ;)
 #434347  av Andrepedersen
 
Stiansen skrev:
Andrepedersen skrev:
Vill ikke kjøpe bil som er godt trimmet med sprut, kun moderat trimmet med eksos, singleturbo og det vanlige.
Jeg ville holdt meg unna singelturbo om det ikke er sprut på den. Singelturbo er overkill på originalhjerne og orginalt bensinsystem og jeg ser dermed på det som en risiko. Med sprut har du full kontroll og gjerne supplerende modifikasjoner til singelturboen.

Å la Bjørnalf finne en bil til deg trenger ikke være dumt hvertfall, for det er en person som har holdt på med Supra i mange år og som har vært borti mange forskjellige Supraer ;)

Formulerte meg kansje litt feil, men er ikke san at jeg ikke vill ha en bil med ferdigbygd motor. men jeg er ikke ute etter en supra med 700hk. Vill ha en som er pålitelig og går godt :) Orker ikke å bruker vinteren å å koste på motoren x-antall tusen i overhalling i ny og ne.
Skal høre med han om han vill hjelpe meg :) Men, vill ha en bil som ser mest mulig Orginal ut eksteriørmessig bortsett fra felger, senk og trd styling.
 #434449  av Andrepedersen
 
er det forresten noen som kan fortelle meg forskjellene på JDM / UK / Eurospec?
 #434635  av Andrepedersen
 
Det var det veldig få folk som viste noe om! LIte aktivitet på forumet?
 #434639  av Royalmaas
 
Vist du bruker google får du sikkert flere svar enn det folk kan fortelle deg her inne.

Blant annet er det større bremser, dyser og sterkere turboer på Eurospec i forhold til JDM. Er vell og glassfrontlykter og ikke plast som er normalt.

Eurospec har 320ish Hk mot Japan sine 280Hk..

Mener Eurospec og UK Spec er det samme utenom rattet som er på "feil" side..

Sikkert mye annet som er forskjellig og..
 #434661  av NosliW
 
Andrepedersen skrev:Det var det veldig få folk som viste noe om! LIte aktivitet på forumet?
Søkefunksjon!
 #434664  av Stiansen
 
Andrepedersen skrev:er det forresten noen som kan fortelle meg forskjellene på JDM / UK / Eurospec?
Det finnes sikkert et 3-sifra antall tråder her inne som handler om akkurat dette men vi kan ta det en gang til ;)

Eurospec og UK-spec er helt like bortsett fra at rattet er på høyre side i UK-spec.

La oss si Euro vs JDM
Euro har større bremser
Euro har oljekjøler på diffen bak
Euro har stålturbiner som tåler mer enn JDM sine keramiske. Kan lade 1,4 på euroturboer og 1,2 på JDM.
SÃ¥ er det 330hk vs 280 i JDM
Skinnstoler forran i Eurospec.
Kvassere kammer på Eurospec

Tja, det var vel det jeg kom på i farta nå.
 #434692  av Andrepedersen
 
Stiansen skrev:
Andrepedersen skrev:er det forresten noen som kan fortelle meg forskjellene på JDM / UK / Eurospec?
Det finnes sikkert et 3-sifra antall tråder her inne som handler om akkurat dette men vi kan ta det en gang til ;)

Eurospec og UK-spec er helt like bortsett fra at rattet er på høyre side i UK-spec.

La oss si Euro vs JDM
Euro har større bremser
Euro har oljekjøler på diffen bak
Euro har stålturbiner som tåler mer enn JDM sine keramiske. Kan lade 1,4 på euroturboer og 1,2 på JDM.
SÃ¥ er det 330hk vs 280 i JDM
Skinnstoler forran i Eurospec.
Kvassere kammer på Eurospec

Tja, det var vel det jeg kom på i farta nå.

Takk for svar! Og takk for at dere er tolmodige med en som sikker spørr om ting som har vært spurt om før. Gidder ikke å lete att og fram på forumet her, synes det er litt uoversiktlig og kukent å finne ting. Godt mulig det er brukeren det står på.

Uansett, så snakker jeg litt med bjorenalf om evt import eller kjøp her i landet.
Hadde vært morsomt å hørt hva andre mener er verdt å prioritere ved valg av supra :)
 #434717  av FT86
 
IMG_0728_WEB.jpg
IMG_0728_WEB.jpg (37.9 kiB) Vist 6721 ganger
Andrepedersen skrev:er det noen måte en kan se forskjell på JDM contra Eurospec?
HAr ikke Euro et lite "scoop på panseret orginalt ? eller tar jeg helt feil nå ?
 #434718  av Stiansen
 
FT86 skrev:
IMG_0728_WEB.jpg
Andrepedersen skrev:er det noen måte en kan se forskjell på JDM contra Eurospec?
HAr ikke Euro et lite "scoop på panseret orginalt ? eller tar jeg helt feil nå ?
Jo, det stemmer. Og glasslykter istedet for plast.
Baklyktene er også annerledes på eurospec, det er gul-rød-hvit-rød mens på jdm er det gul-rød-rød-hvit.
 #435028  av Andrepedersen
 
Tenkte på en annen ting, ser på youtube at en BPU supra kan benke mellom 360-410 hjul hk ca. Hva skal til for å ta steget vidre? Finnes det plug and play sprut på org kontakter? Hva må ellers oppgraderes? Dyser, pumpe fuelrail? Hvor holdbare er disse?