TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • spm om godkjenning av RHD - LHD

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #434649  av azt
 
driver om dagen å vurdere å bygge om min UK spec til venstrestyrt. har kontakt med en i utlandet som vil selge for 9500$ (noe som kanskje er litt dyrt?) for frontcut uten motor og gir.
tanken var å ta dette med biltilsynet for å få det godkjent så jeg ikke skulle gå på en eventuell smell senere hvis det skulle bli oppdaget. har begynt med søknad til BT men har egentlig ikke så mye spesifikke papirer. Toyota Norge hadde ikke så mye å bidra med annet enn å skaffe typegodkjenningspapirer på en venstrerattet.
noen andre som har gjort dette på en bil med skilter her?
 #435001  av Andrepedersen
 
azt skrev:driver om dagen å vurdere å bygge om min UK spec til venstrestyrt. har kontakt med en i utlandet som vil selge for 9500$ (noe som kanskje er litt dyrt?) for frontcut uten motor og gir.
tanken var å ta dette med biltilsynet for å få det godkjent så jeg ikke skulle gå på en eventuell smell senere hvis det skulle bli oppdaget. har begynt med søknad til BT men har egentlig ikke så mye spesifikke papirer. Toyota Norge hadde ikke så mye å bidra med annet enn å skaffe typegodkjenningspapirer på en venstrerattet.
noen andre som har gjort dette på en bil med skilter her?
Vist toyota hadde typegodkjenningspapirer på lhd bilen er vell det noe å komme langt med?
 #435171  av azt
 
laffy. mangler jo nesten alt. kun torpedovegg og tannstang som er med. feil dasbord. mangler alt av ledninger,varmeapparat osv
 #435172  av azt
 
Andrepedersen skrev:
azt skrev:driver om dagen å vurdere å bygge om min UK spec til venstrestyrt. har kontakt med en i utlandet som vil selge for 9500$ (noe som kanskje er litt dyrt?) for frontcut uten motor og gir.
tanken var å ta dette med biltilsynet for å få det godkjent så jeg ikke skulle gå på en eventuell smell senere hvis det skulle bli oppdaget. har begynt med søknad til BT men har egentlig ikke så mye spesifikke papirer. Toyota Norge hadde ikke så mye å bidra med annet enn å skaffe typegodkjenningspapirer på en venstrerattet.
noen andre som har gjort dette på en bil med skilter her?
Vist toyota hadde typegodkjenningspapirer på lhd bilen er vell det noe å komme langt med?
toyota skaffer papirer på det uten problem. bare håper å slippe å skaffe det, for er 2-3000 ekstra kroner