TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1jzgte singelturbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #436255  av Lenny
 
Hei, vurdere og bygge om til singelturbo så noen som har tips hvor jeg kan få kjøpt det jeg trenger til en grei pris?:) (grenrør,turbo,wastegate,downpipe) evt noen som har liggende noe brukt i bra stand?

Lenny
 #436260  av Royalmaas
 
Får jo greie kits som leverer det meste du trenger for Singel turbo, eksos osv må du jo få laget eller kjøpt utenom som regel og ett greit innsprøytningssystem gjør jo resultatet mye bedre..

http://www.suprastore.com/qust11jsituk.html

Precision Turbo med ett godt grenrør, ikke noe kina/ebay drit.. Er jo veldig mye å velge i og er du flink så kan du jo sette sammen ett singel turbo oppsett selv, mulighetene er der vertfall så kommer vell bare ann på hvor mye penger du vill legge i det :)
 #436307  av Lenny
 
Hey

Takker for svar, ja er alt for mye og velge i hehe:) Har sett litt på det på suprastore og ser jo bra ut det hvis det er kvalitet da. Er jo myye på ebay,men er vel bare bås det meste der da kansje. Har snakket litt med "turbokongen" i stavanger og han hadde et kitt til 13000kr ca med turbo,grenrør,wastegate og alt av slanger og pakkninger. Noe erfaringer med han du? er vist litt forskjellige meininger har jeg hørt da :?

Lenny
 #436387  av Radial
 
Suprastore er kina hele veien. Like greit med Ebay nesten.

driftmotion.com har mye greie kit til 1JZ til en grei pris.

Turbokongen hører du veldig mye rart om hvis du googler litt.
Selv har jeg bare positiv erfaring med grenrøret jeg kjøpte av han (T3 Twinscroll), svært god kvalitet på det grenrøret jeg fikk. Men jeg har hørt mye til og fra.



Jeg kikka etter kitt selv for ett par år siden, men fant ut at jeg heller ville kjøpe løse deler og gå opp litt i kvalitet. Ble ca samme pris til slutt og mye mer knoting, men ble godt fornøyd med resultatet (Selv om jeg valgte litt for liten turbo :P )
 #436390  av Royalmaas
 
Noe du kan forsvare med siden du mener Suprastore er like dårlig som Ebay? Quicksilver manifoldene er håndlaget av Suprastore og ser for min del ut mye bedre laget en det skrapet som du finner på ebay. Det att du får med en god Precision Turbo eller annet valgfritt merke gir jo en antydning til att det ikke er noe Kina drit.

Bilde

Bilde

Bilde

Det eneste negative jeg vet om er ryktet Suprastore har hatt i alle år om dårlig leveranse og kunde service, men dette skal vist ha blitt bedre med nye eiere di siste årene.


Driftmotion kittene derimot har jo egne Turboer og manifolder som jeg ikke vet kvaliteten på, men prisen derimot er jo mye billigere, og jeg rekner med det er en grunn for det.
 #436485  av Raymond F
 
Eg kjøpte Quicksilver manifold og e lite imponert over den. Sammenlignet den med en kina manefoild som en kamerat hadde og de va så og si identiske. Lurer på om det er kina manifold som er seist på emblem fra Quicksilver...

Bestilte med flens til tial wastgate og det røret va alt for langt. Så den måtte kappes og sveises på nytt.
Det ander fant eg ut etter den va montert. Den va ikke sveist ferdig ved ene røret til turboflensen. Så da måtte den av igjen og sveises.

Man får det man betaler for ser det ut som. Kommer til og bytte til en skikkelig iløpet av vinteren.
 #436519  av Radial
 
Har ikke hørt mye positivt om Quicksilver jeg heller. De er pene på utsiden, men mye snodig arbeid i kollektorer, ubehandlede sveiser innvendig, etc.
Samtlige hull på 1JZ er og meg bekjent ovale, unnatt nr 3 og 4 som er helt runde, og dette er heller ikke tatt hensyn til på mange 1JZ manifolder (Mange har bare runde hull).
Når man kombinerer dette, med dårlig kundeservice og lange leveringstider (Før i tiden hvertfal) ser ikke jeg noen grunn til å anbefale Suprastore, når det finnes alternativer.

Driftmotion ER kina-stæsj, det innrømmer de selv. De modifiserer og pusser opp de sårbare tingene før det sendes ut.
Turboene er Garrett innmat, med Kina kompressorhus/Turbinhus. Svært god kundeservice.
Vet om flere som bruker driftmotion sine kitt med gode erfaringer. Deres kitt er ikke laga for RHD biler...det kreves derfor en del tilpassing for RHD biler.


Skal man dog ha den beste kvaliteten, og passformen, må du gjøre litt selv; Kjøpe separate kvalitets-deler der de er billigst.
 #437229  av Lenny
 
Hvor handler jeg evt deler av god kvalitet men som ikke koster en fot og en arm?? Trenger ikke grenrør til 20tkr f.eks:) ellers noen tips om trimming av 1jzgte? Både med twinturbo evt ombygging til singelturbo:) har liggense hks fuelcut deffender og 430cc dyser hvis det kan brukes til noe for litt mer hk
 #437473  av Radial
 
Kan anbefale deg å høre med Turbokongen vedr. grenrør.
Jeg kjøpte mitt av han, og ble svært overrasket over kvaliteten. (selv om det er ett helvete å montere, hehe, men det er det uansett grenrør etter mye lesing)
Jeg hadde ikke sjans til å ha wastegate-røret som på bildet i bilen min, så måtte gjøre mye forandringer for å få det til å passe i min bil.
Grenrøret var tiltenkt venstreratta Supra mk3'ere, mens jeg har en Høyreratta JZX90. Ergo kræsja det i alt mulig rart.

Bilde


Dette er T3 Twinscroll (du kan se det 2 hull inn i eksoshuset i turboen).
Du får turboer opp til 600hk i T3 størrelser, og ikkeminst får du turboer med små eksoshus som kan spoole raskt.
Derfor gikk jeg for T3 Twinscroll helt spesifikt, og det var det nesten bare Turbokongen som kunne skaffe.

Twinscroll er good stuff. Da kan du gå opp ca ett hakk i AR-størrelse uten å miste spool. (Må selvsagt ha Twinscroll Turbo og... hjelper ikke med bare grenrøret)
Desto større turbo, desto større effekt har twinscroll. Google it, så skjønner man greia... er detta som OEM produsentene benytter for å øke effektiviteten på nye motorer blandt annet.
 #437486  av Lenny
 
Hei og takker for tips, fikk et pristilbud fra turbokongen for noen mndr siden, skulle da ha ca 13.000kr for grenrør,turbo,wastegate og alt av slanger/pakninger en trenger. har selv lest en del negativt. men er vel ikke alt en kan høre på da:) Har selv en supra mk3 med 1jzgte. da skal det vel i teorien passe bra der da. har i første omgang bare tenkt og bygge om til singelturbo og ellers montere hks fuelcut. så får vi se om det blir noen datasprut senere:) Erfaringer med turboene til turbokongen da? er jo halve prisen av vanlig GARRETT bare han pottler dem sammen selv. Er grenrøret av tykt materialet? alle røra er like lange ca? og bra sveiset?