TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lekkasje

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #438621  av tto010
 
Supraen min lekker i bagasjerommet i sjermen på passasjersiden....
Steder jeg har allerede tettet:
Baklysene, Trimm der det står toyota supra, har sparklet igjen hullet til antennen, har tatt av den 3kant listen og tettet hullene der oppå, har tettet inni med bensinpåfyllingslokket... men fremdeles lekker det... noen tips på hvor det kommer fra?
 #438624  av ArildM
 
Er ikke en dreneringskanal som er tett, eller en pakning i bakluka som er dårlig?
HÃ¥per noen andre her inne kanskje har erfart eller funnet ut av det samme tidligere.
 #438630  av ST205RR
 
regner med det er en mk3 du har ? det kan jo være lurt å nevne i posten din :wink:
legg ut et bilde av hvor det renner/samler seg opp med vann
 #438631  av tto010
 
Ja, det er en mk3 jeg har. :)

det er i sjermen på passasjersiden det samler seg.

Bilde
Bilde
Bilde
 #438657  av ArildM
 
Borr på hull for å drenere bort veska :D
 #438666  av ST205RR
 
ville nå heller ha funnet årsaken,legg deg med lommelykt i bagasjerommet å få noen til å holde en hageslange over baklykter/spoiler/sidevindu/antenne osv med litt mellomrom å se hvor det kommer inn :wink:

kjøpte du nye pakninger til baklykter på Toyota eller hadde du bare på noe guffe ?
 #438680  av tto010
 
har sveist igjen og sparklet vekk hele antennen, vinduet og den lille 3kantlisten bak sidevinduet har jeg tettet med sikaflex.

Det lekker nå bare i noen sånne små hvite plast-klosser som er inntill vinduet på bakluken. er de bare å vippe opp så jeg får limt de på igjen med noe guffe?

Baklyktene har jeg bare hatt masse guffe på, men det lekker litt på sjåførsiden endå, men skal ha de av og gjøre det skikkelig. men tror de henger godt fast... :P

Det var lekkasje fra den listen som sto Toyota Supra på også, men den har jeg også hatt noe sikaflex på mellom skruen og karroseriet så den er tett. men jeg så en skrue i dag som jeg tror holder fast støtfangeren, og det er den eneste plassen jeg ikke har hatt noe stoff på endå.

Alle steder det har vært sånne gummipropper der har jeg fjernet hele proppen og dunket vekk den dingsen som skal inn i proppen og satt skrue i med noe sikaflex på.

Men jeg tenkte at det kansje hadde vært en idé å byttet til Japsebaklykter mens jeg holdte på bak der, de er mye finere. :P
Er de vanskelig å få tak i? finner ingen på ebay som er villig til å shippe til Norge. :/
 #438696  av ST205RR
 
ville bytta ut guffa rundt baklykter med nye pakninger fra Toyota å prøv dusj metoden mens du ligger baki :wink:
 #438746  av ArildM
 
Jeg bytta til JDM lykter som slapp inn litt vann bak, brukte sort silikon for å tette hullene. Elllers er vel det beste en ny pakning som nevnt. Er ikke store hullet som skal til før det blir mye vann :)
 #439319  av tto010
 
Nå er det tett alle plasser untatt den ene skruen på sjåførsiden på baklyset.

Men, det lekker bare når det blir spylt med høytrykkspyler.

Plassene det kom inn vann var:
Venstre sjerm:
Den lille 3kanten bak "quarter" vinduet, så var det en liten "kloss" Med hull i, her manglet det en skrue og en pakning.
Her tok jeg den av, gjorde godt rent, tok litt sikaflex på, og skrudde den fast med 2 skruer.
Antennen lakk
Her bare tok jeg vekk antennen, sveiset igjen hullet, sparklet det flatt... Erstattet antennen med en sånn en:
http://www.ebay.com/itm/Universal-Hidde ... 1161006409
Inne i tankpåfyllingen var det noen gummipropper vekke.
Her satte jeg inn noen 8mm korte skruer, og brukte sikaflex som "pakning".
På den listen det står Supra på, der lakk det vann inn proppene som holdt fast listen.
Her så tok jeg vekk proppene fra listen, og satte i 8mm skruer og brukte sikaflex som pakning, 4stk 6mm er nok for å holde på plass listen....
Det lakk også vann inn der den tanklokklåsen er.
Denne bare skrudde jeg ut, og tok litt sikaflex rundt gjengene og festet igjen...
Det var også en 8mm skrue lenger nede inni sjermen, sikkert til støtfangeren...
Denne trodde jeg var tett, men det lakk også inn her, så den har jeg også hatt sikaflex rundt.

Bakluke:
Her lakk det inn under listen under bakvinduet. Alle propper og fester og alt sånnt... der bare rant det inn vann...
Her tok jeg ut alle proppene, og skjærte vekk noen "klosser" som er der når bakruten skal limes inn, men den er jo limt inn så den flytter seg ikke nå... så jeg erstattet alt med 6mm og 8mm korte bolter og mutter, med sikaflex rundt.
Fjernet også bakvingen, selv om jeg tror den var tett... men bilen er finere uten syntes jeg så... Hullene her sveiste jeg igjen og sparklet.
På høyre siden lakk det bare inn den klossen under listen på "quarter" vinduet.

Brukte bolter i rustfritt.

Har holdt øye med om det lekker nå i noen uker, og det virker som at det er helt tett, untatt den ene bolten på baklykten da. Men siden baklykten er limt så godt fast at den må lures ut, så venter jeg heller til jeg har deler til å få 2. gen baklykter. og det er jo nesten tett. :)
 #439320  av ST205RR
 
bra du fant ut av det,en tett supra er en glad supra :D