TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Problemer med 2jz-gte, jdm

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #440626  av olemoda
 
Har nettopp hatt oppstart på min 2jz som står i en banebil.
Har orginale turboer og orginal ecu.
Sliter litt med et par småting,,
Går høyt på tomgang, selv når den har blitt varm.
Når den er kald så dauer den litt før den ruser når man trykker på gasspedalen, samt at den begynner av og til å gå ujevnt på tomgang etter den har blitt ruset opp.
Er også en ujevn "hakkete" sugelyd fra luftfilteret.

Noen som har anelse om hva det kan være?
Har ikke oksygensensoren koblet til, kan det være årsak?
 #440627  av jza80
 
Har du strøm til alt?
Tomgangsregulator feks?
Fort å glemme hvis den står i en annen bil en supra.
 #440628  av olemoda
 
Vet faktisk ikke, har spenning til alt på ecu og ignitor som skal ha strøm.
 #440629  av jza80
 
På supra ledningsnett er en egen kontakt for strøm til iacv og noe annet jeg ikke husker i farta.
vet ikke hvordan det er på aristo, som du sikkert har.
 #440630  av olemoda
 
Jeg har aristo motor, men har byttet til supra manuell ledningsnett og ecu.
Det er en grå, en oransje og en hvit kontakt på ledningnettet ikke så langt ifra ec som går til ledningsnett i bilen, samt to svarte kontakter som sikkert går inn på en releboks i motorrommet orginalt i supra.
 #440636  av jza80
 
Mener det er pin 2 eller 5 på den sorte kontakten med 5 pinner.
bare å måle fra en av de mot tomgangsregulatoren.
Hvis du den ikke allerede er tilkoblet da.
 #440639  av olemoda
 
Ok kan se imorgen, kobler spenning på den da?(tenning)
Tomgangsregulatoren det e den klumpen på enden av innsuget inn mot toppen?
 #440652  av jza80
 
Jepp skal 12v på den.
er best å koble den igjennom rele som styres av hjernen, da åpner den helt når du stopper bilen.
- > enklere å starte.. :)
 #441229  av olemoda
 
Har et par spm.
Har fått bilen til å gå skikkelig nå.
men akkurat idet jeg gasser så kutter den bittelitt før den går normalt igjen, ser ut som den kutter magert,
noen ide om hva det skyldes?

Så har jeg motor fra aristo, og det er ikke noe uttak oppå innsug til vakum for bremsekraftforsterker, noen ide om hvor jeg kan ta det ut isteden?
Et vanlig vakumuttak blir jo utrolig tynt iforhold til str på slangetilkobling på bremsekraftforsterkeren.

Også skal jeg koble opp boostcontroller på fremste turboen/ wg'en, men den slangen som går innpå der som kommer fra den ventilen, hva gjør jeg med den? blokker den? Og tar jeg bare vakum/trykk utfra innsug til boostcontroller?