TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Import av MK4 Supra

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #441745  av ArildM
 
Nice, Ebay.co.uk here we come :) Neida, men dette er i alle fall veldig gode nyheter for oss som liker Japansk bil :)
 #441747  av Zepticon
 
ArildM skrev:Nice, Ebay.co.uk here we come :) Neida, men dette er i alle fall veldig gode nyheter for oss som liker Japansk bil :)
Jepp, da kan man jo få tak i de skjeldne spesialversjonene som bare ble solgt i japan :D
 #442319  av Acrula
 
Ser du har vært borti dette litt Zepticon:)
Jeg håper du, eller noen andre her da kan svare meg på dette.
MÅ du absolutt ha vognkortet fra det landet bilen er registrert i? Er dette et absolutt krav for å få bilen godkjent?
Det jeg har til min bil fra england er "Certificate of permanent export", som da er et papir med info om registreringsnummeret på bilen i UK. Chassisnummeret den var registrert på. Modell, farge. Det er også navn og adresse på forrige eier i UK.

Følgende står også på pairet: "This certificate is given as proof that the registration details as set out below are correct. It is issued when a vehicle is permanently exported from Great Britain and it should be used to re-register the vehicle with the new licensing authority".

Har også papirer på at moms er betalt såklart, og kjøpskontrakt.

Har jeg et håp om å kunne få denne bilen registrert da?

Mvh
Thomas
 #442326  av ArildM
 
Vil tro du har håp da! Hold oss oppdatert :)
 #442328  av Zepticon
 
Acrula skrev:Ser du har vært borti dette litt Zepticon:)
Jeg håper du, eller noen andre her da kan svare meg på dette.
MÅ du absolutt ha vognkortet fra det landet bilen er registrert i? Er dette et absolutt krav for å få bilen godkjent?
Det jeg har til min bil fra england er "Certificate of permanent export", som da er et papir med info om registreringsnummeret på bilen i UK. Chassisnummeret den var registrert på. Modell, farge. Det er også navn og adresse på forrige eier i UK.

Følgende står også på pairet: "This certificate is given as proof that the registration details as set out below are correct. It is issued when a vehicle is permanently exported from Great Britain and it should be used to re-register the vehicle with the new licensing authority".

Har også papirer på at moms er betalt såklart, og kjøpskontrakt.

Har jeg et håp om å kunne få denne bilen registrert da?

Mvh
Thomas
Det vet jeg ikke. Tyskland har tydeligvis en annen praksis, da jeg fikk nytt tysk vognkort med mitt navn og regnr på eksportskiltene. En kjapp telefon til biltilsynet vil nok det. Dersom du må levere inn vognkort ved ekosport fra storbritania så kan jeg ikke se for meg at BT vil kreve dette ved registrering.
 #442337  av Acrula
 
Hei!
Jeg leser litt rundt på diverse forum nå og fant et litt interessant avsnitt.

http://forum.sportsvogn.no/phpbb3/viewt ... f=1&t=2112

Et lite utdrag:

"Det finnes to typer vognkort V5(gammel) og V5C(ny).
Hvis du kommer til Norge med V5, vil du bli avkrevd et "Certificate of Permanent Export".
Hvis du kommer med V5C, blir du ikke avkrevd dette. Jeg prøvde å få eksport-dokument hos DLVA, men fikk det ikke med henvisning til at jeg hadde V5C.
Statens vegvesen vil dog forlange et komplett V5C. Det får du ikke med deg fra England, da de må rive av to perforerte felt og sende de inn til DLVA (Driver and Vehicle Licensing Agency), ellers blir selger bøtelagt.
Det står tydelig på gjenværende parter av V5C at dette er tilstrekkelig for å få bilen registrert i et annet europeisk land.

Jeg fikk ingen problemer med at jeg ikke hadde komplett V5C hos min lokale trafikkstasjon, men henvender du deg til Statens Vegvesen via telefon/epost vil de allikevel forlange dette, selv om det ikke er mulig å skaffe det."

Så det betyr at vognkort fra England blir makulert og det er umulig å få taki. Så ergo, bør de papirene jeg har være nok for å få skilter på bilen :)
Skal ta en tur opp neste uke å snakke med dem og håpe på å få bekreftende svar, så kan jakten på originaldeler starte.
 #443777  av bertone
 
Acrula skrev: Skal ta en tur opp neste uke å snakke med dem og håpe på å få bekreftende svar, så kan jakten på originaldeler starte.
Hei, noe nytt her?